<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte mig en combinette 56 som jag tänkte göra körklar. Vet inte riktigt hur det kommer att sluta men motorn sitter helt fast. Kämpar med att få ur kolven utan att skada något. Tyvärr finns inga riktiga bilder än men det kommer efter nästa besök i garaget med kamera.
Har ni några tips på vad man kan hitta på för trevligt? Köpa originaldelar med liknande patina eller lacka om och slänga på en trevligare motor av rund modell?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste säga att det var ett riktigt fynd! (För det är väl den från Blocketannonsen?).
Personligen så tycker jag att det räcker med en tvätt och byte av trasiga delar. Men det är ju din moped så det är du, och ingen annan, som ska avgöra det! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Släng på en nyare motor av samma märke med lite fart i och behåll lacken som den är! Du kan dock tvätta bort det svarta färgkladdet på tanken.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skitsnygg! Jag har alltid gillat modellen. Som Monarped fast rivigare. Behåll den som den är, tvätta av tanken och försök få i en nyare motor. <!-- </EdIndex> --></div>