<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kämpar på med min monarped. Fasen inte lätt att få tag på tändspole (Noris tändplatta).
Finns det några andra motorer som passar direkt i fästena?
Piano G50???
Huj Huj!! <!-- </EdIndex> --></div>
Monarped-53 alternativ motor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Byt till utanpåläggande tändspole, då kan du andvända en ljusspole eller linda om din gamla tändspole för att mata tändspolen. Eller bara linda av ytterlagret med fin tråd på din gamla, det brukar vara den lindningen som ger upp. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det är det yttre lindningslagret som har hög spänning och där blir överslagen. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag lindar endast av yttre lagret lindning och driver utanpåliggande spole med det befintliga indre lindningslagret.HSE skrev:Byt till utanpåläggande tändspole, då kan du andvända en ljusspole eller linda om din gamla tändspole för att mata tändspolen. Eller bara linda av ytterlagret med fin tråd på din gamla, det brukar vara den lindningen som ger upp. Mvh HSE.
Det är det yttre lindningslagret som har hög spänning och där blir överslagen. <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Monarped-53 alternativ motor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
På mina FP50 sitter det stensholms (mässingssvänghjul)
Annars kan man väl slöjda dit ett HPI brytarlöst
Bor du långt bort
<!-- </EdIndex> --></div>
Ingen annan än FP50 motorn passar direktjärnet75 skrev:Kämpar på med min monarped. Fasen inte lätt att få tag på tändspole (Noris tändplatta).
Finns det några andra motorer som passar direkt i fästena?
Piano G50???
Huj Huj!!
På mina FP50 sitter det stensholms (mässingssvänghjul)
Annars kan man väl slöjda dit ett HPI brytarlöst

Bor du långt bort