ilo förgasarproblem
ilo förgasarproblem
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har problem med en ilo förgasare. Det sitter encarvi gasare på den och ställbart munstycke. När jag justerar munstycket så motorn går bra och inte fyrtaktar så blir den nästan omöjlig att starta. Om jag öppnar munstycket ett kvartsvarv så startar den direkt men då för den för mycket soppa. Vad kan jag göra? Ska jag försöka hitta ett fast munstycke och i så fall hur stort? Den är inte trimmad (än) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har kollat så att det är rent i flottörhuset (rost o.s.v från tanken)?
Jag hade precis samma fenomen, men så satte jag dit ett fast munstycke och problemet försvann, satte dit ställbart och det kom tillbaka + att den kunde stanna ibland. Då var det finfin rost i flottörhuset, som tydligen inte satte igen det fasta munstycket, men med det ställbara blev det problem. Efter rengöring av förgasare samt tank gick det bra även med ställbart.
Är den original så borde 48-49, kanske 50, fungera på fast munstycke. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag hade precis samma fenomen, men så satte jag dit ett fast munstycke och problemet försvann, satte dit ställbart och det kom tillbaka + att den kunde stanna ibland. Då var det finfin rost i flottörhuset, som tydligen inte satte igen det fasta munstycket, men med det ställbara blev det problem. Efter rengöring av förgasare samt tank gick det bra även med ställbart.
Är den original så borde 48-49, kanske 50, fungera på fast munstycke. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har sett rätt många JLO- och Husqvarna-Encarwi förgasare men aldrig någon med flödarknapp.
JLO Piano hade två typer av Encarwiförgasare, en typ med vanligt chokespjäll och en typ med chokeläge när trotteln sänktes under tomgångsläge och det manövrerades via en liten knapp på gashandtaget.
Har inte båda förgasarnas nummer i huvudet just nu men en av dem heter Encarwi S65 <!-- </EdIndex> --></div>
JLO Piano hade två typer av Encarwiförgasare, en typ med vanligt chokespjäll och en typ med chokeläge när trotteln sänktes under tomgångsläge och det manövrerades via en liten knapp på gashandtaget.
Har inte båda förgasarnas nummer i huvudet just nu men en av dem heter Encarwi S65 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->A59 är utan choke, S65 är med choke.
Encarwi till Ilo och Hva hade aldrig flödare, men jag har det på en av mina
Puch hade nämligen flödarknapp på sina Encarwi, så jag har snott flottörlocket från den. (12mm Encarwi, tyvärr med puch vinkel på insugsplattan) <!-- </EdIndex> --></div>
Encarwi till Ilo och Hva hade aldrig flödare, men jag har det på en av mina

Puch hade nämligen flödarknapp på sina Encarwi, så jag har snott flottörlocket från den. (12mm Encarwi, tyvärr med puch vinkel på insugsplattan) <!-- </EdIndex> --></div>