<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Ikväll fick jag äntligen provköra mitt lilla projekt.
Compact 3vxl. Femhalva (italienare tydligen) borrad till 39mm. 32avgas expansionskammare (köpt universal) . Mikuni 21mm förgasare från en mt5, special ihopknåpat insug och portat så mycket jag vågat i cyllen utan att vara helt ute på isen.
Den går riktigt bra på topp och det märks att det finns effekt men... Körbarheten... Den blev lite som jag misstänkte,svarar dåligt på låga varv,från tomgång går det inte att bara slå på gas,måste "lirka" upp lite varv och sen klippa på.
KAN det finnas en möjlighet att bestycka bort problemet? Eller är det så att det inte blir tillräcklig gashastighet genom förgasaren?
/Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Bestycka mikuni på en sachs?
-
Bestycka mikuni på en sachs?
1252 med många häst. Snuddar på 90-strecket.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur stort har du fått insuget i cylindern? Dom är väl nått i stil med 17x14mm från början, och så mycket gods att slipa i omkring porten finns det väl inte heller... Kanske går justera till det så det blir bättre, men en förgasare som är rejält mycket större än insuget kommer aldrig gå riktigt bra. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Insugsröret är ovalt mot cyllen och ca 20-21mm upptaget (ja,det är en liiiten smal anliggninsgyta för packning) på insidan har jag breddat "mycket".
Det som är portat minst är spolportarna,främst pga åtkomstproblemet.
Det som är portat minst är spolportarna,främst pga åtkomstproblemet.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har kört lite mer nu och tycker den går bättre desto mer jag lär mig köra den. Fick mäta upp den till 75 ärliga blås, då varvar den dock så jag mår dåligt!
Vid en fullvarvning så verkar soppan ta slut också,kranen verkar inte vilja leverera tillräckligt.
Angående portningen så är det tagit lite efter internet och sunt förnuft, mer breddat än taget upp på avgas,likaså fast ner på insug.
Kommer kolla med en mindre förgasare så fort tillfälle ges.
Dock nåt litet tips om det kanske skulle kunna gå att justera in det lite bättre?
Efter normal körning med allt från krypkörning till marschfart till fullgasrepor så är stiftet mörkbrunt,godtagbart kan jag tycka utan att bli orolig för skärbrännare..
Vid en fullvarvning så verkar soppan ta slut också,kranen verkar inte vilja leverera tillräckligt.
Angående portningen så är det tagit lite efter internet och sunt förnuft, mer breddat än taget upp på avgas,likaså fast ner på insug.
Kommer kolla med en mindre förgasare så fort tillfälle ges.
Dock nåt litet tips om det kanske skulle kunna gå att justera in det lite bättre?
Efter normal körning med allt från krypkörning till marschfart till fullgasrepor så är stiftet mörkbrunt,godtagbart kan jag tycka utan att bli orolig för skärbrännare..