Vilken ska jag nu välja?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Vilken ska jag nu välja?

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick tillbaka mina cylindrar idag som varit hos en kompis för lite bearbetning. Såg förträffligt ut! :D Men vilken ska jag prova först på Monarscooten med Sachsmotor. Den lilla med stort insug, 3,5:a?, eller reedcylindern?
Vill ju ha lite mer styrka och fart men inom rimliga ramar. Ska ha 12mm Bing i alla fall.

Nu ska jag bara betala min kompis, antar att han hör av sig. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skulle utan tvekan klämma på reed cylindern!! de e perfekta o ger lagom styrka om man inte ska vråltrimma sina saker!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prova en i taget. redcylindern är som skrivet bättre vrid i. Den andra går fortare. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7311
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->prova reedcylindern först, så behöver du bara byta cylinder en gång.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
94482
Inlägg: 43
Blev medlem: 25 mar 2009, 00:00
Ort: sala

Inlägg av 94482 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det fins ju en mängd med olika reed-cylindrar så det är väl bara att prova och se hur den går, jag böt från 3,5 till (41mm)reed och är nöjd, och i samma veva böt jag från 13 till 14 drev fram och nu är den starkare på låg och mellan och går nästan lika fort som förut <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ilo55cc
Inlägg: 776
Blev medlem: 07 feb 2010, 00:00
Ort: Silverstaden

Inlägg av ilo55cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför hålla på att uslas med Sachs när det finns ILO? :diablo: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilo55cc skrev:Varför hålla på att uslas med Sachs när det finns ILO? :diablo: :wink:

:nod: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar