<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick tillbaka mina cylindrar idag som varit hos en kompis för lite bearbetning. Såg förträffligt ut! Men vilken ska jag prova först på Monarscooten med Sachsmotor. Den lilla med stort insug, 3,5:a?, eller reedcylindern?
Vill ju ha lite mer styrka och fart men inom rimliga ramar. Ska ha 12mm Bing i alla fall.
Nu ska jag bara betala min kompis, antar att han hör av sig. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skulle utan tvekan klämma på reed cylindern!! de e perfekta o ger lagom styrka om man inte ska vråltrimma sina saker!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det fins ju en mängd med olika reed-cylindrar så det är väl bara att prova och se hur den går, jag böt från 3,5 till (41mm)reed och är nöjd, och i samma veva böt jag från 13 till 14 drev fram och nu är den starkare på låg och mellan och går nästan lika fort som förut <!-- </EdIndex> --></div>