Sida 1 av 1

Vilken ska jag nu välja?

Postat: 10 maj 2012, 18:21
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick tillbaka mina cylindrar idag som varit hos en kompis för lite bearbetning. Såg förträffligt ut! :D Men vilken ska jag prova först på Monarscooten med Sachsmotor. Den lilla med stort insug, 3,5:a?, eller reedcylindern?
Vill ju ha lite mer styrka och fart men inom rimliga ramar. Ska ha 12mm Bing i alla fall.

Nu ska jag bara betala min kompis, antar att han hör av sig. :D <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 maj 2012, 18:50
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skulle utan tvekan klämma på reed cylindern!! de e perfekta o ger lagom styrka om man inte ska vråltrimma sina saker!! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 maj 2012, 21:32
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prova en i taget. redcylindern är som skrivet bättre vrid i. Den andra går fortare. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 11 maj 2012, 04:48
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->prova reedcylindern först, så behöver du bara byta cylinder en gång.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 11 maj 2012, 13:39
av 94482
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det fins ju en mängd med olika reed-cylindrar så det är väl bara att prova och se hur den går, jag böt från 3,5 till (41mm)reed och är nöjd, och i samma veva böt jag från 13 till 14 drev fram och nu är den starkare på låg och mellan och går nästan lika fort som förut <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 11 maj 2012, 20:49
av ilo55cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför hålla på att uslas med Sachs när det finns ILO? :diablo: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 11 maj 2012, 20:50
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilo55cc skrev:Varför hålla på att uslas med Sachs när det finns ILO? :diablo: :wink:

:nod: <!-- </EdIndex> --></div>