Sida 1 av 1
Vilken ska jag nu välja?
Postat: 10 maj 2012, 18:21
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick tillbaka mina cylindrar idag som varit hos en kompis för lite bearbetning. Såg förträffligt ut!

Men vilken ska jag prova först på Monarscooten med Sachsmotor. Den lilla med stort insug, 3,5:a?, eller reedcylindern?
Vill ju ha lite mer styrka och fart men inom rimliga ramar. Ska ha 12mm Bing i alla fall.
Nu ska jag bara betala min kompis, antar att han hör av sig.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 maj 2012, 18:50
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skulle utan tvekan klämma på reed cylindern!! de e perfekta o ger lagom styrka om man inte ska vråltrimma sina saker!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 10 maj 2012, 21:32
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prova en i taget. redcylindern är som skrivet bättre vrid i. Den andra går fortare. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 maj 2012, 04:48
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->prova reedcylindern först, så behöver du bara byta cylinder en gång.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 maj 2012, 13:39
av 94482
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det fins ju en mängd med olika reed-cylindrar så det är väl bara att prova och se hur den går, jag böt från 3,5 till (41mm)reed och är nöjd, och i samma veva böt jag från 13 till 14 drev fram och nu är den starkare på låg och mellan och går nästan lika fort som förut <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 maj 2012, 20:49
av ilo55cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför hålla på att uslas med Sachs när det finns ILO?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 11 maj 2012, 20:50
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilo55cc skrev:Varför hålla på att uslas med Sachs när det finns ILO?


<!-- </EdIndex> --></div>