Honda MT5
Honda MT5
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte mig en laddning grejer och fick med mig en riktigt fin MT5:a men det är ett problem med den, den käkar tändstift. Man kan köra med den ca 30 minuter sen börjar den gå sämre och sämre och stannar man den så startar den inte igen om man inte sätter dit ett nytt tändstift. Han jag köpte den av hade bytt CDI'n på den och även laborerat med olika värmegrader på tändstiften men det är samma problem och även bytt olika munstycken på förgasaren. Är det någon som kan ha en susning vad det kan vara? har aldrig grejat med en MT förr. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hehe ojoj min mt har BARA krånglat 
med orginal cylinder så gjorde den 25 med bensinkran på och 40 med avstängdbensinkran till soppan tog slut
sen bytte jag till 65cc då gick den fint men kolv bulten hoppa ut i cylinderväggen sen gick den inte mer fick tag på en ny 65cc cylinder sen gick den igen men slutade varva efter ett tag :O
lösningen var att stoppa i ett bilstift och inte skruva åt det
fick problem med soppan igen på låga varv blevfögasarn jätte full och läkte nästan överallt å på höga varv läckte det inte
byte tändplatta för en vecka sen och efter det är den död
har även bytt lite grejer som gått sönder men kan bara säga mt brukar krångla :S
men jag tror du behöver en ny tändplatta pickup å matar spolarna ligger på ca 200st ljusspolen behöver du la inte så
annars cdi? tändspole ? <!-- </EdIndex> --></div>

med orginal cylinder så gjorde den 25 med bensinkran på och 40 med avstängdbensinkran till soppan tog slut
sen bytte jag till 65cc då gick den fint men kolv bulten hoppa ut i cylinderväggen sen gick den inte mer fick tag på en ny 65cc cylinder sen gick den igen men slutade varva efter ett tag :O
fick problem med soppan igen på låga varv blevfögasarn jätte full och läkte nästan överallt å på höga varv läckte det inte

har även bytt lite grejer som gått sönder men kan bara säga mt brukar krångla :S
men jag tror du behöver en ny tändplatta pickup å matar spolarna ligger på ca 200st ljusspolen behöver du la inte så
annars cdi? tändspole ? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->CDi och tändspole(glömde jag skriva), allt bytt i tändningen utan nån skillnad. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
piratdelarna brukar inte vara mt5a original, dvs kvalité o funka som dom ska. hade en mt5a med nytt elsystem på, den gick baklänges, pga nått fel på spolarna, bytte tändplatta o den gick vanligt. ett tips bara =) <!-- </EdIndex> --></div>Johan Lat skrev:CDi och tändspole(glömde jag skriva), allt bytt i tändningen utan nån skillnad.
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
att rulla igång motorn bakåt är ju inget svårt
http://www.facebook.com/photo.php?v=224605664223668&set=t.727524222&type=3&theater om ni kan se <!-- </EdIndex> --></div>
hmm hoppas inte att den starta på kicken baklänges XD eller vände den av sig själv på tomgången?Neifelheim skrev:piratdelarna brukar inte vara mt5a original, dvs kvalité o funka som dom ska. hade en mt5a med nytt elsystem på, den gick baklänges, pga nått fel på spolarna, bytte tändplatta o den gick vanligt. ett tips bara =)Johan Lat skrev:CDi och tändspole(glömde jag skriva), allt bytt i tändningen utan nån skillnad.
att rulla igång motorn bakåt är ju inget svårt

http://www.facebook.com/photo.php?v=224605664223668&set=t.727524222&type=3&theater om ni kan se <!-- </EdIndex> --></div>
Får den alldeles för mycket soppa "slår den igen" stiftet
Men det kan den göra utan direkt fel på tändningen <!-- </EdIndex> --></div>
Jag skulle nog först bytt förgasare eller kollat flottör och nålventilbigge skrev:hehe ojoj min mt har BARA krånglat
annars cdi? tändspole ?

Men det kan den göra utan direkt fel på tändningen <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

ne de med att de läckte har ju inte med tändningen å gö
men nu ska den väck till nästa hade kul ett tag med den rosa mt
<!-- </EdIndex> --></div>
hehe joo men hade inte råd och har den bara till att köra sönder i skogenBraxmatte skrev:Jag skulle nog först bytt förgasare eller kollat flottör och nålventilbigge skrev:hehe ojoj min mt har BARA krånglat
annars cdi? tändspole ?
Men det kan den göra utan direkt fel på tändningen

ne de med att de läckte har ju inte med tändningen å gö

men nu ska den väck till nästa hade kul ett tag med den rosa mt

Jo visst kan det vara så men det känns som om det inte hade blivit samma fel. Jag har tänkt lite och skall prova att byta tändkabel och tändhatt i morgon och se om det blir nån skillnad, tror inte det är bytt. <!-- </EdIndex> --></div>Neifelheim skrev:piratdelarna brukar inte vara mt5a original, dvs kvalité o funka som dom ska. hade en mt5a med nytt elsystem på, den gick baklänges, pga nått fel på spolarna, bytte tändplatta o den gick vanligt. ett tips bara =)Johan Lat skrev:CDi och tändspole(glömde jag skriva), allt bytt i tändningen utan nån skillnad.