Alla är så himla duktiga...........och snabba.....

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Alla är så himla duktiga...........och snabba.....

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det är precis så som det står. Alla är så himla duktiga......och snabba...... Själv har man för lite tid att göra så mycket fint som många av er gör och visar upp här på forumet.

Men för att visa lite på att jag också gjort något fint (förlåt Tompa) för ca 16 år sedan så lägger jag upp en samlingsbild. Var ett handsprejat halvvrak då jag köpte den av boxaren (nordisk tungviktsmästare 1984) Bengt Cederqvists pappa 1988. Jag sålde den när den var färdig 1993 för 9.000:- (skapligt betalt då tyckte jag) för jag behövde pengarna till en styrpulpetbåt. Det gick inte så himla fort då heller förresten. Och den båten har jag heller inte kvar längre. Jag skickade en bild 1992 eller 1993 till Classic motor som visade den i ett nummer om än i miniformat.

Åsså bilden....

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Superexemplar, verkligen fint gjort, :shock: Tompa förlåter dej säkert , han borde buga :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaa fick du såå mycket betalt för en sån och redan 1993 då måste den ha vart fin. oregonian_congratulations.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag trodde att jag skulle få ett påhopp av Tompa eftersom det var en Puch, eller som skåningarna säger Puck, men det blev tvärtom lite beröm om jag tolkar det rätt. Annars kanske det är presskriberat nu efter 16 år.

Har ni koll på dynan, för så skulle den se ut 1961. "Framåtlutad" och mycket fräckare än de senare korta raka. Hade en kompis som hade en sådan Alabama men med vad vi på den tiden kallade Yankeystyre (ungefär som de som senare kom på Stockholmare).

Ja den var så in i h.....e fin med perfekt lack och massor av nya delar. Idag ångrar jag att jag sålde den men sånt är livet. Var sak har sin tid. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket fin Alabama, riktigt fina moppar det där och dessutom stryktåliga, säg den Alabama som inte gått femtusen mil. Helt klart godkänd renovering synd bara att du inte har den kvar. <!-- </EdIndex> --></div>
stefan
Inlägg: 98
Blev medlem: 24 okt 2008, 23:00

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med dig pangerva, dom flesta på detta forumet verkar ha en väldig fart på renoveringarna.

Jag får nog vara nöjd om jag hinner inom 3 år. :oops:

Med 2 små barn får man ju vara glad om man hinner duscha på kvällen.
Inte hinner jag meka moppe i allafall :( <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kanske inte bara är renoveringar man håller på med om kvällar och helger.....
Själv så har jag 3 moppar, 1 crossmoppe, 2 veteranbilar och familj att serva, så mycket mer hinner i varje fall inte jag, fast jag är lite ledsen över att min SM 50 inte har kommit längre, jag bara samlar delar till den, fortfarande, och sen råkade jag ramla över en Rex Comet Cross förra veckan, som är utan motor, så nu har jag en stabil moppe till min EKF motor som inte heller är färdigfilad....Nää jag tar en sväng till med moppen så får det andra ligga till sig ett tag till. slider_anon.gif slider_cheers.gif oregonian_mornincoffee.gif thankyou_blue <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hinner med :roll:
Ca !0 tim tre kvällar Demontera riva isär och montra provkörning.
Det lät illa i EKF motorn jag har på min fetbruks efter ca 15 mil.Vevstakslagret hade glappat upp. Vevstaken jag tillverkat var aluminiumen vid lagret lite för bred så det blev aluminiumspån i lagret,så lagret glappade upp. Nu har jag tillverkat en ny stake och riktat vevaxeln. Passade på att svarva ny bussning för kopplingsaxeln och bytte kopplingslagret,chimsat in alla axlar monterat och provkört. Nu går det tyst och fint igen.
Varför jag gör stakarna själv är för att 80 TS cylindern kräver en 10 mm längre stake. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
stefan skrev:Håller med dig pangerva, dom flesta på detta forumet verkar ha en väldig fart på renoveringarna.

Jag får nog vara nöjd om jag hinner inom 3 år. :oops:

Med 2 små barn får man ju vara glad om man hinner duscha på kvällen.
Inte hinner jag meka moppe i allafall :(
Känner igen mig där..
Även ekonomin har ju fått sig en liten törn :evil:

Tur att man kan lägga ut lite på entreprenad :wink:
Jg SKA åka EKF på Mellstaträffen i år (bestämt mig) :close_call: <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Joo tidsmässigt ligger man efter alla som inte har småbarn och sånt, lätt att bli avis och önska att man var "gammpojk" ibland :D Men "shit happens" och familjen tar alltid sin beskärda del av dygnets vakna timmar så projekten tar alltid mycket längre tid än beräknat. Man får nöja sig med att beundra andras konstverk så länge, till slut blir man klar själv och får chocka 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar