<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som har erfarenhet av kemiska metallen JB Weld
Letat runt på nätet och dom uppgifter jag fått fram så är
det den enda som klarar upp till 260 gr C, dom flesta
andra ligger runt 120 - 140 gr C om man bortser från
"proffsprodukter" som säljs i för mig alldeles för stora
förpackningar <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ingen erfarenhet alls av den kemiska metallen
men vad skall du använda den till ? kanske finns andra knep <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skall modifiera ett insug till en Sachs membrancylinder, tror inte riktigt på att bygga på med svets,
är rädd att det "kroknar" när det är så lite material <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det är på aluminiumdelen, går det bra med kemisk metall. Om det är i gjutjernet kan man hårdlöda, med gassvets. Gjutjern "kroknar" inte. ( slår sig) sedan är det bara att putsa av cylinderlåppet, med putsduk. ( smärgelduk) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström skrev:Om det är på aluminiumdelen, går det bra med kemisk metall. Om det är i gjutjernet kan man hårdlöda, med gassvets. Gjutjern "kroknar" inte. ( slår sig) sedan är det bara att putsa av cylinderlåppet, med putsduk. ( smärgelduk)
Det låter bra, det är på alu-delen jag skall lägga till lite material <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->JB-weld funkar hur bra som helst, det bästa jag använt iallafall! Tyvärr så verkar dom ha slutat sälja det på claes olssons... vart hittar du det? <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh skrev:JB-weld funkar hur bra som helst, det bästa jag använt iallafall! Tyvärr så verkar dom ha slutat sälja det på claes olssons... vart hittar du det?
Jag hittade det på http://www.z50store.se eller om man bor i Stockholm så kanske det går att köpa över disk
Z50 Store
Lagavägen 26
128 43 Bagarmossen <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilka faktiska temperaturer pratar vi om?
Är lite inblandad i plastvärlden, milt sagt, och har fått frågor från MC-folk som skall bygga om kåpor som skall tåla 800°C. När det sedan mätt den faktiska temperaturen var det blott 60-80°C - men "varmt som faaaan".... <!-- </EdIndex> --></div>