trimmad zundapp.....

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
teddy
Kontakt:

trimmad zundapp.....

Inlägg av teddy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej..har bytt flinta motorn mot zundapp 3 växlad motor och köpt athena supertherm70cc och dellorto 21 och trimavgas,,,,den går fint på 1:an och 2:an ca 73km med grymt acc,,,men på 3:an drar den ingenting, undrar om det kan vara luft/bränsle blandningen,,,eller om jag kanske måste gå ner från 14 drev till 12 eller nått,,,,,nån som har tips??? mvh:T <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Händer inte mer , du är van vid draget på en flintamotor. <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är nog avgaset som spökar eftersom en 3 v är så fruktansvärt feldrevad mellan 2 -3ans växel hade samma problem med min 1134 jag åkte med på Mellsta i somras så aldrig mer en 3 v för mig <!-- </EdIndex> --></div>
teddy
Kontakt:

Inlägg av teddy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej!! drevade om den med 12 drev fram,,oj vilken skillnad!! går fint på alla växlar,, måste bara fixa med bestyckningen på dellorto 21:an <!-- </EdIndex> --></div>
Odin

Inlägg av Odin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Satte ihop min Sportdombinette -64 idag visserligen med en Supertherm cylinder och 17 Bing, men jag upplevde samma problem. så tackar för tipset

I morgon blir det nytt mindre drev och ny större förgasare... <!-- </EdIndex> --></div>
bängen trålar

Inlägg av bängen trålar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->...gammal tråd, jag vet...

...men jag känner igen problemet från när jag satte på min 70cc miniterm.
Den var riktigt klen på lägre varv innan jag ändrade tändningen till lite senare tändning.(alltså närmare TDC)

Då blev den SKITARG helt plötsligt. :shock:

Drar ok från hyffsat låga varv, allting är relativt...

Fuggen är Bing 17 ubåt, så det är inte problemet för dig som hade det.
Förr hade jag 12/43 drev, nu kör jag med 13 men det är ju bara löjligt den orkar mkt mer än det, och då väger jag in på 120 pannor! :stayinshape:

ha det gött!! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar