<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fått igång en sachs som vilat i 20år, hade førtrængt att den på 2an rycker som f-n, væxelføraren rør sig samtidgt, då den ær duktigt trimmad kænns det som att få en spark i baken var 10e meter...
Det är en handväxlad 2 petare.
Førslag någon?
2) den går som en potta skit på låga varv men som ett spjut nær man gasar, førslag? <!-- </EdIndex> --></div>
Måste jag schimsa om motorn?
Re: Måste jag schimsa om motorn?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bytte till ett 15kugg fram idag och noterade ett duktigt glapp säket 5 mm... Skulle vara praktiskt om man kunde chimsa upp den utifrån 

<!-- </EdIndex> --></div>MrWalker skrev:Fått igång en sachs som vilat i 20år, hade førtrængt att den på 2an rycker som f-n, væxelføraren rør sig samtidgt, då den ær duktigt trimmad kænns det som att få en spark i baken var 10e meter...
Det är en handväxlad 2 petare.
Førslag någon?
2) den går som en potta skit på låga varv men som ett spjut nær man gasar, førslag?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="MrWalker"]Bytte till ett 15kugg fram idag och noterade ett duktigt glapp säket 5 mm... Skulle vara praktiskt om man kunde chimsa upp den utifrån 
[quote]
det änklaste är att stoppa huvet i en påse å bara köra <!-- </EdIndex> --></div>

[quote]
det änklaste är att stoppa huvet i en påse å bara köra <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Njae fan då kommer jag bli sjösjuk om det ska tas någon längre tur och det är nog inte värst hälsosamt för resten av motorn heller misstänker jag
Hade hoppats kunna köra i sommar och riva och renovera i vinter, alternativet är att få tag på en 3 växlars fot å hänga på.

<!-- </EdIndex> --></div>bigge skrev:MrWalker skrev:Bytte till ett 15kugg fram idag och noterade ett duktigt glapp säket 5 mm... Skulle vara praktiskt om man kunde chimsa upp den utifrån
det änklaste är att stoppa huvet i en påse å bara köra
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag förutsätter att att du provat att justera växlarna.
Är troligen så att växelföraren eller drev är snedslitna så att tvåan hugger.
Se sprängskiss: Nr 22 växelföraren
http://www.raketsport.com/sachs50_2%20ks_s%20002.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
Är troligen så att växelföraren eller drev är snedslitna så att tvåan hugger.
Se sprängskiss: Nr 22 växelföraren
http://www.raketsport.com/sachs50_2%20ks_s%20002.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson