Måste jag schimsa om motorn?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
MrWalker
Kontakt:

Måste jag schimsa om motorn?

Inlägg av MrWalker »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fått igång en sachs som vilat i 20år, hade førtrængt att den på 2an rycker som f-n, væxelføraren rør sig samtidgt, då den ær duktigt trimmad kænns det som att få en spark i baken var 10e meter...

Det är en handväxlad 2 petare.
Førslag någon?

2) den går som en potta skit på låga varv men som ett spjut nær man gasar, førslag? <!-- </EdIndex> --></div>
MrWalker
Kontakt:

Re: Måste jag schimsa om motorn?

Inlägg av MrWalker »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bytte till ett 15kugg fram idag och noterade ett duktigt glapp säket 5 mm... Skulle vara praktiskt om man kunde chimsa upp den utifrån slider_anon.gif

MrWalker skrev:Fått igång en sachs som vilat i 20år, hade førtrængt att den på 2an rycker som f-n, væxelføraren rør sig samtidgt, då den ær duktigt trimmad kænns det som att få en spark i baken var 10e meter...

Det är en handväxlad 2 petare.
Førslag någon?

2) den går som en potta skit på låga varv men som ett spjut nær man gasar, førslag?
<!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="MrWalker"]Bytte till ett 15kugg fram idag och noterade ett duktigt glapp säket 5 mm... Skulle vara praktiskt om man kunde chimsa upp den utifrån slider_anon.gif

[quote]

det änklaste är att stoppa huvet i en påse å bara köra <!-- </EdIndex> --></div>
MrWalker
Kontakt:

Inlägg av MrWalker »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Njae fan då kommer jag bli sjösjuk om det ska tas någon längre tur och det är nog inte värst hälsosamt för resten av motorn heller misstänker jag :oops: Hade hoppats kunna köra i sommar och riva och renovera i vinter, alternativet är att få tag på en 3 växlars fot å hänga på.
bigge skrev:
MrWalker skrev:Bytte till ett 15kugg fram idag och noterade ett duktigt glapp säket 5 mm... Skulle vara praktiskt om man kunde chimsa upp den utifrån slider_anon.gif

det änklaste är att stoppa huvet i en påse å bara köra
<!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag förutsätter att att du provat att justera växlarna.
Är troligen så att växelföraren eller drev är snedslitna så att tvåan hugger.
Se sprängskiss: Nr 22 växelföraren
http://www.raketsport.com/sachs50_2%20ks_s%20002.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar