Vilka ekrar till Crescent 2000 bakhjul ?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Raketen

Vilka ekrar till Crescent 2000 bakhjul ?

Inlägg av Raketen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej !

Jag tänkte ge mig på att ekra om ett bakhjul till en Crescent 2000 som kroknat. Fälgbanan sprack så jag ska byta den. När jag lossat ekrarna är det en salig blandning på ekrarna. Några är ca 3mm i diameter medan andra är ca 2,5mm. Några verkar vara 90 grader i böjen medan andra har en större vinkel. Längden på ekrarna ser ut att vara 163mm, jag har mätt från insidan på böjen till ekerns ände. Men min fråga är, vilka ekrar ska det vara och var kan man hitta dom ?

Tacksam för svar. <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Diametern är 2,6 längden ca 162 jag har letat men allrig hittat några ny tillverkade men 3mm fins och ska du ha ny fälgbana så är det 3mm. <!-- </EdIndex> --></div>
Raketen

Inlägg av Raketen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för svaret.

Jag hittade en gammal fälgbana som var hel på en marknad och hade bara tänkt skifta. Men blev lite fundersam när det var så olika ekrar i mitt gamla trasiga hjul.
Men är du säker på att det är 2.6 mm ? För i mitt framhjul ser ekrarna ut att vara grova, som ca 3mm. Vet du hur vinkeln i änden på ekern ska vara ? 90 grader eller mer ? <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska mäta i morgon. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar