<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Motorn är gammal. Det syns på stilen. Jag tycker det är tveksamt om det är ett ombygge (från Sachsmotor) också. De övre "ditsvetsade" motorplåtarna ser pressade och fabriksgjorda ut så jag kan gott tänka mig det är originalmotorn. Men som vanligt får man borsta och kolla efter märkningar Finns ofta på vevaxel, kolv, motorhalvor, skruvskallar m.m. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, är det så borde det givetvis vara en Sachsmotor från början om inte fabriken experimenterat med något annat men det låter långsökt tycker jag själv men man vet ju aldrig.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du visar så lite. Vill du ha bättre svar måste du lägga in fler bilder på både helhet och detaljer.
Nu har jag inte kollat så noga men jag börjar tro det är NSU 51ZT motorn från sena femtiotalet. Förvisso hade Nymans avtal med Fichtel&Sachs men vad hindrat dom att testa mopederna med annan motor?
Kan då vara prototypbygge du fått tag på.
Varför sabba det i så fall
Jag hade definitivt inte gjort det. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här snackar vi HPD i den högre skolan.
antingen ser du det som en utmaning att rädda motorn som sitter där.
eller ochså skaffar du någon annan motor och anpassar motorfästena för den.
erlan skrev:här snackar vi HPD i den högre skolan. erlan
Jaa, verkligen....
Och härmed ger jag upp mina antaganden om en prototyp men den är onekligen helt frän som den är. En tvåväxlad Sachs skulle sitta bra på den tycker jag. <!-- </EdIndex> --></div>