Undvika att någon obehörig startar moppen?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Handfot
Inlägg: 7
Blev medlem: 21 maj 2010, 23:00

Undvika att någon obehörig startar moppen?

Inlägg av Handfot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en enkel kick-start moppe och funderar på om det finns någon risk att en vandal startar moppen när den är låst. Finns det någon risk och hur undviker man att det händer?

Gäller en puch maxi. <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3238
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en dold dödarknapp kanske vore något <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är.mer irriterad över att dom vrider på bensin kran så den står och droppar.


Tror det kan vara bra.att dom får.igång den. Hellre det än att dom står och föröker i en kvart och surar eller förstör den för dom inte får.igång den. Dom brukar ku ändå själv dö efter ett tag på tomgåmg <!-- </EdIndex> --></div>
bigge
Inlägg: 1183
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: kungälv

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag blir bara förbannan om någon äns går fram å pillar :( om jag ställer min moppe någon stans så vill jag inte att massa ska gå å sätta sig på flaket eller pilla på med

visst går man fram å tittar så är det en annan sak :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
mallgroda
Inlägg: 421
Blev medlem: 18 feb 2008, 00:00
Ort: Skövde

Inlägg av mallgroda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tändningslås som är slutande (till jord) som gör att det inte går att starta utan nyckel. Monterades för många år sedan då sonen hade mopeden som bruksmoppe och det var problem med vissa på hans skola som inte kunde skilja på mitt och ditt utan tyckte att det var helt okey att starta någon annans moped och bara stå och gasa. Lättast på dom äldre mopederna utan orginal tändningslås, dold strömbrytare ! försök göma något för ett gäng nyfikna ungdomar

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:Jag är.mer irriterad över att dom vrider på bensin kran så den står och droppar.


Tror det kan vara bra.att dom får.igång den. Hellre det än att dom står och föröker i en kvart och surar eller förstör den för dom inte får.igång den. Dom brukar ku ändå själv dö efter ett tag på tomgåmg
på tal om självdö. ja hade en dappe för många år sen o den självdog minsann inte. under pågående grillfest så smet kompisen iväg "på toa" var borta en stund o kom sen tillbaka. när ja senare skulle in o hämta dryck i kylen så stod min moped på tomgång i köket sen 45 minuter tidigare. fick sova i husvagnen på gården efter den kvällen!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Inlägg: 1361
Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->brukar vrida munstycket i botten och hoppas att den som vill jävlas inte förstår sig på hur man vrider tillbaks det. <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag sätter ett foto på mig själv på moppen när jag ställer den en stund, med texten ÄGARE på

:twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor
Inlägg: 923
Blev medlem: 03 aug 2010, 23:00

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men lasse då tittar ungdomarna o en snäll farbror :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
a@westman
Inlägg: 452
Blev medlem: 17 feb 2011, 00:00
Ort: Timmersdala Skövde sweden

Inlägg av a@westman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vi lever ju tyvär i en tid då folk skiter i vems som är vad. vare sig det är låst eller inte. så ställ den i garaget :? <!-- </EdIndex> --></div>
Handfot
Inlägg: 7
Blev medlem: 21 maj 2010, 23:00

Inlägg av Handfot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för alla svar, verkar vara flera som har haft problem med detta. Jag utgår från att ni inte uppmuntrar att låsa bakhjulet... Vilket mög. :?

Men men, har funderat på en dold knapp och tänker ta saken i händer nu. Maxin är ny för mig och aldrig något jag har gett mig in på. Hittat kopplingsschema och tror mig kunna lösa problemet.

Men har ni länkar till bilder som hjälper mig på vägen?

Mvh! <!-- </EdIndex> --></div>
Fåd
Inlägg: 46
Blev medlem: 22 apr 2012, 23:00

Inlägg av Fåd »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lägg en möglig filt över moppen, se till att bre på lite fiskolja på så tvivlar jag på att någon vill veta vad som gömmer sig under :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Handfot skrev:Tack för alla svar, verkar vara flera som har haft problem med detta. Jag utgår från att ni inte uppmuntrar att låsa bakhjulet... Vilket mög. :?

Men men, har funderat på en dold knapp och tänker ta saken i händer nu. Maxin är ny för mig och aldrig något jag har gett mig in på. Hittat kopplingsschema och tror mig kunna lösa problemet.

Men har ni länkar till bilder som hjälper mig på vägen?

Mvh!
bara sätta en vipp bricka eller något på plastkåpan på vänstra sidan som man sällan rör.

på den svarta kabeln som går upp till dödaren, så hade du två sätt att döda den på. <!-- </EdIndex> --></div>
Handfot
Inlägg: 7
Blev medlem: 21 maj 2010, 23:00

Inlägg av Handfot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Behövs det bara en 1-pols brytare på svarta sladden? Det var en enkel modifikation <!-- </EdIndex> --></div>
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 491
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Inlägg av Tomas »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Handfot skrev:Behövs det bara en 1-pols brytare på svarta sladden? Det var en enkel modifikation
Japp, så har jag gjort, och satt den på ett undangömt ställe.

/Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Skriv svar