Kopplingskorg puch maxi

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Kopplingskorg puch maxi

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Upptäckte idag när jag börja riva besten att kopplingskorgen var rätt så glapp mot axeln, så jag tänkte att jag kollar några av extramotorerna hur de var. Det visade sig att en del av motorerna var av den trelagrade sorten och de har skärningen på dreven på andra hållet, skumt varför ändra på en sådan sak. Nåväl det jag ville säga var att kopplingskorgarna från de tre lagrade inte är kompatibla med de fyrlagrade.

Om nån är intresserad :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu vet jag varför de har ändrat skärningen på dreven, för med den ena så får du utåtriktad belastning på korgen vid pådrag den andra så vill korgen sträva inåt mot vev centrum vilket ju är att föredra. så nu har jag bytat i måtårn till den senare varianten, den trelagrade variante har detta utförande men det var bara att slänga på ett lager till på kvarnhjulet så pasade det med. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Skriv svar