Zundapp läcker olja.
Zundapp läcker olja.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Min dappe läcker olja från det lilla hålet under den lilla kåpan vid växelklockan. Oljan kommer från klockan eller rättare sagt bakom.
Min fråga är vilken tätning som det ska vara där? Att jag inte bara plockat isär beror på att växlarna funkar bra och jag har ingen lust att riva utan lite mer info.
mvh
Daggis <!-- </EdIndex> --></div>
Min dappe läcker olja från det lilla hålet under den lilla kåpan vid växelklockan. Oljan kommer från klockan eller rättare sagt bakom.
Min fråga är vilken tätning som det ska vara där? Att jag inte bara plockat isär beror på att växlarna funkar bra och jag har ingen lust att riva utan lite mer info.
mvh
Daggis <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kommer det olja där så känns det som om du har för mycket olja i motorn, det skall vara 3,5dl i den. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ibland blev den där justeringen skev om någon stampat eller ryckt för hårt i växelspaken och då kunde det läcka lite i springan som då blev.
Från fabrik var de också tätade med något blått tätningsklister.
Om det läcker där skulle jag nog prova med någon lämplig O-ring på insidan.
Du behöver heller inte vara rädd för att ta loss den om du noga räknar varv och kvartsvarv och sedan gängar dit den likadant. <!-- </EdIndex> --></div>
Från fabrik var de också tätade med något blått tätningsklister.
Om det läcker där skulle jag nog prova med någon lämplig O-ring på insidan.
Du behöver heller inte vara rädd för att ta loss den om du noga räknar varv och kvartsvarv och sedan gängar dit den likadant. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Packboxen till vevaxeln. <!-- </EdIndex> --></div>Daggis skrev:Tack för mer svar.
Cobra 5000, ja det läcker bakom denna.
56:an får ta bort den efter Mellsta, har varken tid eller lust innan, får ta med olja i nödfall å fylla på.
Mange packbox var sitter den? Som orsaker detta läckage altså.
Zündapp Ks50 -74 517-50
Kreidler RS
Kreidler RS
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är tyvärr inte lätt att få tätt på dom,men en stor påse runt moppen brukar funka tillfälligt
<!-- </EdIndex> --></div>

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund