<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som ni sett har ja legat lågt med projekt en tid. men nu har ja vart o handlat lite saker så ja har ngt att greja med! det blir en vanlig crescent compact 1248 med handväxlat. kan verka trist men ja gillar dem trots allt. slänger med 2 foton på inköp. kan ev komma ngt mer foto senare ikväll då ja sorterat ut vilka delar ja ska skicka till lackeraren. ramen som verkar ha godast skick är egentligen en 1240 på typskylten men eftersom inga såna bitar finns längre så får de bli 1248 modell.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->drar igång lite sakta då. har sorterat fram de bitar ja ska till lackeraren med imorgon enda som inte r med av de delar ja vill lackera är svingplåten på höger sida. det blir inget renovering som kommer kosta mängder med pengar utan ja ska försöka komma undan så billigt som möjligt
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
SachsMekarn skrev:Intressant, va blir det för kulör denna gång?
denna gången blir det en blå compact. skall frakta alla bitar på avlackering samt blästring och lack imorgon. sen brjar en spännande montering. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har vart och lämnat sakerna hos lackeraren nu på morgonen. mopeden får en blå nyans, inte riktigt siljanblå men kanske i närheten. originalrenoverar ju ej så det är ju inte så noga. huvudsaken är väl att ja räddar mopeden! med lite tur får ja den redan imorgon då han ev skulle försöka få färg på den redan ikväll. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->goda nyheter från lackeraren han skickade sms nu ikväll om att sakerna ligger klara. ja hämtar dem 07:00 imorgon sen kan snart de roliga börja!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg skrev:goda nyheter från lackeraren han skickade sms nu ikväll om att sakerna ligger klara. ja hämtar dem 07:00 imorgon sen kan snart de roliga börja!!
Klara färdiga >>GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Kör så det ryker runt soffbordet <!-- </EdIndex> --></div>
Levve skrev:Gno på utta hellvitte Niklas, så hinner du åka på´na i mellsta.
så snabbt jobbar ja inte o ja kan ju inte ha den utan motor. då e de ju bara en sparkcykel. ne ja ska knalla ner o bära upp hjulen för en tvätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248