RAT KS 50

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
simme42

RAT KS 50

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Uploaded with ImageShack.us[/img]
Bild

Bild Här är lite bilder. Lite att fixa innan den rullar igen ett friskt bakhjul lysinsats handtag nytt styre o några vajrar sen i med en frisk motor så är den färdig för vägarna igen

Bild

Bild

Uploaded with ImageShack.us[/img]Bild

Uploaded with ImageShack.us[/img]Bild

Uploaded with ImageShack.us[/img]BildNya donator fälgen lagom sliten ska ju försöka att behålla den patina den fått genom åren utomhus kommentera gärna

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg nå blått o vitt i bakgrunden som såg bra ut <!-- </EdIndex> --></div>
simme42

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Såg nå blått o vitt i bakgrunden som såg bra ut
Det är min original stummis som jag köpt av Niklas högberg <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok sänk sadeln bara hehe <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

simme42 skrev:
Det är min original stummis som jag köpt av Niklas högberg
tyckte ja kände igen den. lever den o går att köra nu?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verkar som nån föregående ägare har tuffat till och kört med överliggande avgassystem. <!-- </EdIndex> --></div>
simme42

Inlägg av simme42 »

NiklasHögberg skrev:
simme42 skrev:
tyckte ja kände igen den. lever den o går att köra nu??
Den har gått klockrent hela tiden är den lite trimmad? för den går riktigt bra stark o snabb <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

simme42 skrev:
NiklasHögberg skrev:
simme42 skrev:
Den har gått klockrent hela tiden är den lite trimmad? för den går riktigt bra stark o snabb
minns inte om den var urpluggad bara, sen e den nog skaplig i motorn och ganska tät. sen kanonbra tänddelar vill ja minnas. kul om du e nöjd med den! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
simme42

Inlägg av simme42 »

NiklasHögberg skrev:
simme42 skrev:
NiklasHögberg skrev:
simme42 skrev: Det är min original stummis som jag köpt av Niklas högberg
Den har gått klockrent hela tiden är den lite trimmad? för den går riktigt bra stark o snabb
minns inte om den var urpluggad bara, sen e den nog skaplig i motorn och ganska tät. sen kanonbra tänddelar vill ja minnas. kul om du e nöjd med den!
Pluggen är kvar motorn bra ihopplockad för tändningen har jag inte rört lättstartad är den. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

simme42 skrev:
NiklasHögberg skrev:
simme42 skrev:
NiklasHögberg skrev: tyckte ja kände igen den. lever den o går att köra nu??
minns inte om den var urpluggad bara, sen e den nog skaplig i motorn och ganska tät. sen kanonbra tänddelar vill ja minnas. kul om du e nöjd med den!
Pluggen är kvar motorn bra ihopplockad för tändningen har jag inte rört lättstartad är den.
okej jag titulerar mig ej som ngt proffs men ngt har ja lärt mig. snart dags nu o göra ordning motor till compacten som byggs. har ju affärer på g med braxen bland annat men sen hade kreidlertm en motor me som ja blir ägare till så i vinter bygger ja nog ytterligare en compact fast mer custom! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fan va kul och se att du redan börjat skruva med den. Lite bättre hos dig än i min bod :) lycka till med bygget!:D <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Heja. Vilket härligt rat-skick det är på den :D Måste säga att det där var ett fynd, hade jag bott närmare så hade jag köpt den på en gång :!: <!-- </EdIndex> --></div>
simme42

Inlägg av simme42 »

Neifelheim skrev:Fan va kul och se att du redan börjat skruva med den. Lite bättre hos dig än i min bod :) lycka till med bygget!:D
Jag hade hoppats den skulle rulla till åtvidsrallyt 25/8 men då inget bakhjul hittats så får det bli byte av fälgbana då man ser himlen genom den gamla men får ekrarna nästa vecka.ska även byta styre. Stötdämpare hittade jag ett par gamla som ska dit.Styret måste bytas det ser för anskrämligt ut med buffalo tycker jag. <!-- </EdIndex> --></div>
60 cc

Inlägg av 60 cc »

simme42 skrev:
Neifelheim skrev:Fan va kul och se att du redan börjat skruva med den. Lite bättre hos dig än i min bod :) lycka till med bygget!:D
Jag hade hoppats den skulle rulla till åtvidsrallyt 25/8 men då inget bakhjul hittats så får det bli byte av fälgbana då man ser himlen genom den gamla men får ekrarna nästa vecka.ska även byta styre. Stötdämpare hittade jag ett par gamla som ska dit.Styret måste bytas det ser för anskrämligt ut med buffalo tycker jag.
Ett underbart skick. Kan du inte bara låta den vara med rost och tidstypiskt styre? Det finns snart inga orörda kvar... <!-- </EdIndex> --></div>
simme42

Inlägg av simme42 »

60 cc skrev:
simme42 skrev:
Jag hade hoppats den skulle rulla till åtvidsrallyt 25/8 men då inget bakhjul hittats så får det bli byte av fälgbana då man ser himlen genom den gamla men får ekrarna nästa vecka.ska även byta styre. Stötdämpare hittade jag ett par gamla som ska dit.Styret måste bytas det ser för anskrämligt ut med buffalo tycker jag.
Ett underbart skick. Kan du inte bara låta den vara med rost och tidstypiskt styre? Det finns snart inga orörda kvar...
Styret måste jag byta någon putsning kommer det inte att bli <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar