<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Plockade fram laststummisen idag. Har inte rört den sen den kom hem ifjol.
Rensade bort lite skrot i bakänden och hängde dit min "nya" skärm och ett bakhjul. Min tyska trampmembranmotor passar finfint trots att moppen egentligen ska ha kickmotor.
Projektarbetet kommer nog mest handla om att hitta bra delar... men kanske till våren.. eller nåt.
Den fina tanken ska nog hamna på min klenstummis som har lite mindre patina än den här
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja visst är den härligt buskig Skärmen som Mange levererade passar ju perfekt. Tänkte mig ett högt styre på den här men ingen bakre pakethållare.
Framhjulet är ju OK men jag söker fortfarande ett bakhjul. Vilket skick jag önskar är väl ganska uppenbart väl?
Kedjeskydd med rost och smuts vore också fint att få tag i. Lite trasigt gör ingenting... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ju en Stummis till som hamnat i skymundan som så mycket annat. Tog tag i saken i helgen och gjorde ett ryck med tändningen. Återmonterade tändplattan (för kedjetransmission) med förhoppningar om att den skulle gå bra då. Icke sa nicke, sporadisk och svag gnista får mig att tro att den gamla textillindade? spolen har tröttnat. Blir till att byta spole och konding då.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har faktiskt lagt nån timme på poststummisen. Fixade bakre skärmstag så nu sitter bakskärmen stadigt och ikväll fick motorn ett tändsystem med riktigt bra gnista
Från Falumarknaden fick jag med mig ett mycket patinerat gashandtag med nån roligt kromad spiral runt gasvajern. På marknaden fann jag även ett ganska slitet silvermålat avgassystem som passar som handsken.
Framhjulet visade sig hålla luften trots att det legat ute i dyngan i flera år. Det blir en översyn med nytt fett och justering av hjullagren samt en genomgång av frambromsen.
Lyckades ropa hem ett bakhjul på Tradera som jag hoppas passar.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den stummis du sålde såg ut som en typisk gubbalkismoped
från förr...fattas bara en brun portfölj hängandes vid pakethållaren
och en skitig gubbe i militärkeps och canadajacka <!-- </EdIndex> --></div>