<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du köpte för lång moppe, därför blev bilden knasig.....
MEN, se till att kolla över kattskitarna till svetsar som nån stekt dit styrhuvudet med.
Det känns som om det blir en del påfrestning där.
Så det var inte bara fyllesnack då i Mellsta när du visade vad du var sugen på att handla <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Sura skrev:Du köpte för lång moppe, därför blev bilden knasig.....
MEN, se till att kolla över kattskitarna till svetsar som nån stekt dit styrhuvudet med.
Det känns som om det blir en del påfrestning där.
Varför blir det påfrestningar där?
Enda kraften vid styrhuvudet vill väl lyfta framhjulet från marken <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen fjädring fram + halvfet pilot ger skapligt tryck på styrhuvudet/ramen fram.
Den gaffelvinkeln gör även att alla gropar/knölar man kör över, ger hårda smällar på ramen.
Norbergs banan är ju som bekant inte helt plan..... <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bästa svetsarn !! Nä kolla detta innan det brister .troligen inte så kul i högre farter om den delar sig för dig hälsn cobra. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle råda att du kollar över svetsarna, som bes. man på ett race skulle jag inte släppa igenom detta!
Nästan alla mekaniska konstruktioner utsätts för dynamiska laster. De kan uppkomma på grund av vibrationer orsakade av t.ex. motorer, fordonsrörelser, vindlaster eller magnetiska krafter. Vibrationerna kan sedan ge upphov till sprickbildningar i strukturen.
Och vid sådana svetsar på den bågen är geometrin bedrövlig!
Ett tips Uffe, fixa det där för din egen skull. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den hade inte jag velat köra i 100+ tan fjädring varken fram eller bak. Minsta lilla bump och det kommer studsa o ha sig eftersom ram o däck får ta hela smällen, hade nog sett till o ha fjädring bak iallafall. <!-- </EdIndex> --></div>