Annan motor

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Mr F

Annan motor

Inlägg av Mr F »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det någon som har monterat någon annan sorts motor i en compact?
Allt måste ju vara bättre än det som sitter där org ,är lite less på allt mekande för tillfället
Mejla gärna bilder... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en sachs e de väl inga bekymmer med?!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Svartsjö
Forumsponsor

Inlägg av Svartsjö »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Slödappkonvertering är väl inte helt ovanligt men inte helt rätt? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Re: Annan motor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mr F skrev:Allt måste ju vara bättre än det som sitter där org

:D :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en sån här kanske ?? ska finnas motorfäste från sachs till den här utan svets ingrep

http://shop.ettansmopeder.se/motor-lifan-49cc-kickstart-4vax/6265-0 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Re: Annan motor

Inlägg av Braxmatte »

Mr F skrev:Är det någon som har monterat någon annan sorts motor i en compact?
Allt måste ju vara bättre än det som sitter där org ,är lite less på allt mekande för tillfället
Mejla gärna bilder...
Vad menar du...
Går den inte fort nog :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Mr F

Inlägg av Mr F »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Farten o motorkaraktären är jag nöjd med.... Men sedan bråttas jag med slirande koppling o knasiga växellägen... <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det en 2-eller3v sax är det en tre växlad så är det ju inga problem fixa koplingen ställ in växlarna så brukar det funka perfeckt men om du har bristande kunska hur du går till väga så har du duktiga gubbar på forumer att fråga <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Mr F

Inlägg av Mr F »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja jag får nog lejja bort det där med växlarna för det är snart gängpaj på justermuttern... <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När man registrerar sig, kan man ju skriva var man bor och det kanske fins folk i närheten som har kunskap och kan hjälpa. <!-- </EdIndex> --></div>
Skunkworkz

Inlägg av Skunkworkz »

reggaefisken skrev:en sån här kanske ?? ska finnas motorfäste från sachs till den här utan svets ingrep

http://shop.ettansmopeder.se/motor-lifan-49cc-kickstart-4vax/6265-0
NEJ, absolut ingen motor där en takt genererar arbete och tre takter
som sliter ut motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Mr F

Inlägg av Mr F »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst är det så nu när pulsen har gått ner o moppen åter står på sitt stöd så får jag väl ge motorskrället en sista chans o be någon som kan stryka henne medhårs..... Trodde inte man kunde bli så förbannad på nåt som inte förstår sitt eget bästa.....
Conrad du kommer nog få besök någon dag när det passar dig... <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

Mr F skrev:Visst är det så nu när pulsen har gått ner o moppen åter står på sitt stöd så får jag väl ge motorskrället en sista chans o be någon som kan stryka henne medhårs..... Trodde inte man kunde bli så förbannad på nåt som inte förstår sitt eget bästa.....
Conrad du kommer nog få besök någon dag när det passar dig...
Kliv på ! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar