Vart kan jag köpa en toplockspackning?
Vart kan jag köpa en toplockspackning?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoj!
Är i skriande behov av en topplockspackning till en Puch Dakota 60cc cylinder.
Har kikat hos Puch verkstan och Norscand men hittar ingen.
Någon som har ett tips? (Kan ju göra en egen men har fel material och vill gärna ha en "riktig") <!-- </EdIndex> --></div>
Är i skriande behov av en topplockspackning till en Puch Dakota 60cc cylinder.
Har kikat hos Puch verkstan och Norscand men hittar ingen.
Någon som har ett tips? (Kan ju göra en egen men har fel material och vill gärna ha en "riktig") <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ingen koll på Puch, men kan inte detta vara något ?
http://shop.ettansmopeder.se/topplockspackning-grafit-puch/5521-0 <!-- </EdIndex> --></div>
http://shop.ettansmopeder.se/topplockspackning-grafit-puch/5521-0 <!-- </EdIndex> --></div>
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket möjligt att det inte ska vara någon packning men här är toppen planad så pass att den kräver en packning för att kolven ska gå fri från toppen 
Den packning jag hade var en armerad fiberpackning men vart den kom ifrån vet jag inte. Vanligt tunnt packningsmaterial är för tunnt och brukar inte hålla så länge.
Den diskant länkade till verkar vara en packning för original cylindern, inte 60cc. <!-- </EdIndex> --></div>

Den packning jag hade var en armerad fiberpackning men vart den kom ifrån vet jag inte. Vanligt tunnt packningsmaterial är för tunnt och brukar inte hålla så länge.
Den diskant länkade till verkar vara en packning för original cylindern, inte 60cc. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Å så var det där med cylinderdiametern också om det nu var till en "60cc"..pangerva skrev:Bara nästan!56:an skrev:Kan du inte prova med en topplockspackning till JLO Piano har för mig dom har samma hålbild.

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är klart att det ska va en packning, eller ska du elda för kråkorna och skita ner byxbenen när du är ute och kör
Att först plana toppen så mycket så att kolven tar i och sedan lägga dit en tjock packning för att det ska gå fritt är väl inte det bästa, metallen står emot kompressionen bättre än en packning och det är därför dina packningar inte håller. När man planar toppen är det bäst att lämna en lite bit av "ringen" kvar annars brukar det inte gå att få tätt. Sedan finns det ju alltid nackdelar med för högt komp, den varvar ju mindre och det finns risk för att det spikar. Mitt tips är att du investerar i en högkompstopp och en alupackning istället. Det håller tätt iaf.
EDIT: det är f.ö. Samma topp som orginal till 60cc som e.g. bara är 54cc (40mm borr) <!-- </EdIndex> --></div>

EDIT: det är f.ö. Samma topp som orginal till 60cc som e.g. bara är 54cc (40mm borr) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det är väl därför man skall skriva:"60cc".
Annars finns ju 42mm:


mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
blyfot skrev:
EDIT: det är f.ö. Samma topp som orginal till 60cc som e.g. bara är 54cc (40mm borr)
Det är väl därför man skall skriva:"60cc".

Annars finns ju 42mm:

mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om cyllen är 40mm så finns det en sotningssats här:
http://www.puchshop.de/catalog/pakkingset-40mm-puch-mvvsds-p-1586.html <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.puchshop.de/catalog/pakkingset-40mm-puch-mvvsds-p-1586.html <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Aaahhhhh. En sådan raritet, minns när man var femton och läste Alvars Racing katalogen med denna mäktiga skapelse med hela 9hk (alvarshästar då) <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik skrev:blyfot skrev:
EDIT: det är f.ö. Samma topp som orginal till 60cc som e.g. bara är 54cc (40mm borr)
Det är väl därför man skall skriva:"60cc".
Annars finns ju 42mm:
mvh Patrik

Aaahhhhh. En sådan raritet, minns när man var femton och läste Alvars Racing katalogen med denna mäktiga skapelse med hela 9hk (alvarshästar då) <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
- Ort: SMEBACKEN
- Kontakt:
- zappafan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5189
- Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
- Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
,inte är väl det där en sådan? <!-- </EdIndex> --></div>
Hade en sån gjutjärnscylle från Alvars med 44 eller 45 mm L-ringskolv som man fick fräsa ur blocket för att få nedblyfot skrev:Patrik skrev:blyfot skrev:
EDIT: det är f.ö. Samma topp som orginal till 60cc som e.g. bara är 54cc (40mm borr)
Det är väl därför man skall skriva:"60cc".
Annars finns ju 42mm:
mvh Patrik
Aaahhhhh. En sådan raritet, minns när man var femton och läste Alvars Racing katalogen med denna mäktiga skapelse med hela 9hk (alvarshästar då)

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..