Växellådsproblem
Växellådsproblem
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej.
Skulle hem från jobbet idag och kickade igång min stockholmare (tvåväxlad hand) som vanligt. Kom ett tiotal meter, växlade till tvåan och motorn bara varvade utan att driva, precis som i friläge. Växlade till ettan igen och samma sak där. Frågan är vad som kan hänt? Kicken drar inte heller runt motorn längre. Det small eller lät inget när det hände.
Vajrar ser ok ut och växel/kopplingsarm ser ut att röra sig som de ska.
Tips? <!-- </EdIndex> --></div>
Skulle hem från jobbet idag och kickade igång min stockholmare (tvåväxlad hand) som vanligt. Kom ett tiotal meter, växlade till tvåan och motorn bara varvade utan att driva, precis som i friläge. Växlade till ettan igen och samma sak där. Frågan är vad som kan hänt? Kicken drar inte heller runt motorn längre. Det small eller lät inget när det hände.
Vajrar ser ok ut och växel/kopplingsarm ser ut att röra sig som de ska.
Tips? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kopplingen troligen
Lossa den lilla luckan på höger sida och titta om du ser nåt konstigt
Om du kickar och det snurrar innanför luckan då måste drevet ha lossat på veven
Har nån haft isär/renoverat dn nyligen
<!-- </EdIndex> --></div>

Ordförande i Hallstamoppers 

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vet inte hur kopplingen ser ut på din motor men det låter som att nånting har släppt där.
På Puch E50 (koppling på veven) är drevet bara pressat i korgen, och den pressningen släppte för mig vilket resulterade i samma fenomen som du har. <!-- </EdIndex> --></div>
På Puch E50 (koppling på veven) är drevet bara pressat i korgen, och den pressningen släppte för mig vilket resulterade i samma fenomen som du har. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sachs och puch har helt olika kopplingar enda likheten är att båda har lameller <!-- </EdIndex> --></div>Holländaren skrev:Jag vet inte hur kopplingen ser ut på din motor men det låter som att nånting har släppt där.
På Puch E50 (koppling på veven) är drevet bara pressat i korgen, och den pressningen släppte för mig vilket resulterade i samma fenomen som du har.
Ordförande i Hallstamoppers 

-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Kikade in i luckan idag, det ser ut att röra sig som det ska när man kickar. Vilken sida kommer man åt drevet som du tänker på? <!-- </EdIndex> --></div>Braxmatte skrev:Kopplingen troligen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja, kollade sprängskissen här på sidan när jag hade isär det och konstaterade redan då att brickan ej var den som ska sitta där, den brickan jag har saknar tagg att vika upp för att låsa. Det är nog bara en tidsfråga innan den gängar upp sig igen kanske. Jag får nog köpa en sådan bricka, och fram till dess får jag hoppas att jag inte är allt för långt hemifrån när och om den lossnar
<!-- </EdIndex> --></div>

-