sachs startar inte =(
sachs startar inte =(
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej!! har ett skumt problem på en sachs 2 växlad,,,den vill inte starta,, den gick bra ett par veckor sen började den dö ibland efter ca 10 minuter tänkte att det var kondensatorn eftersom det var gnista, så jag bytte den utan resultat på mopeden sitter hel ny 7 hästare och bing 17..dock kände jag ett litet glapp i svänghjulet,,,men tycker den borde gå eller iaf tända ändå....den får soppa och det finns gnista,,,kan den värme nypit??? kass kolvring?? nån som har nått tips??? jag blir snart galen.... <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då du har bytt konding utesluter vi det.
Står brytarna rätt?
står tändning rätt?
Tädspole?
Friskt stift?
frisk tändkabel? byt ändå inte lätt att se om frisk eller ej, men det är färskvara så...
Komp?
Soppa får den säger du, men ta ändå av gasaren ta isär gör rent, flyter flottören som den ska? gamla mässingsflottörer brukar springa läck oc då sjunker dom och moppen surar. <!-- </EdIndex> --></div>
Står brytarna rätt?
står tändning rätt?
Tädspole?
Friskt stift?
frisk tändkabel? byt ändå inte lätt att se om frisk eller ej, men det är färskvara så...
Komp?
Soppa får den säger du, men ta ändå av gasaren ta isär gör rent, flyter flottören som den ska? gamla mässingsflottörer brukar springa läck oc då sjunker dom och moppen surar. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Re: sachs startar inte =(
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Är den inte hel står svängjulet garanterat i fel position.
Även om den var hel då du bytte kondensatorn kan den ha knäckts vid första startförsöket och den kan ändå sitta så fast på axeltappen att du inte kan vrida den.
Har sett det då vi letade startfel en gång, kanske hade svänghjulet skickats i motrotation och därmed dragit åt muttern ordentligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Hur är det med kilen till svänghjulet, dubbelkolla så att den är hel.teddy skrev:hej!! har ett skumt problem på en sachs 2 växlad,,,den vill inte starta,, den gick bra ett par veckor sen började den dö ibland efter ca 10 minuter tänkte att det var kondensatorn eftersom det var gnista, så jag bytte den utan resultat på mopeden sitter hel ny 7 hästare och bing 17..dock kände jag ett litet glapp i svänghjulet,,,men tycker den borde gå eller iaf tända ändå....den får soppa och det finns gnista,,,kan den värme nypit??? kass kolvring?? nån som har nått tips??? jag blir snart galen....
Är den inte hel står svängjulet garanterat i fel position.
Även om den var hel då du bytte kondensatorn kan den ha knäckts vid första startförsöket och den kan ändå sitta så fast på axeltappen att du inte kan vrida den.
Har sett det då vi letade startfel en gång, kanske hade svänghjulet skickats i motrotation och därmed dragit åt muttern ordentligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om den får bensin, och du har en fin gnista. Känn om du har bra komp och sota ur avgassystemet när du ändå är i gång.
Om du har dåligt komp upp och ner kolla kolvringarna. Dåligt komp när kolven går upp kolla topppakningen, dåligt komp ner så har nog packboxarna svikit dig... <!-- </EdIndex> --></div>
Om du har dåligt komp upp och ner kolla kolvringarna. Dåligt komp när kolven går upp kolla topppakningen, dåligt komp ner så har nog packboxarna svikit dig... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle nog tippa på tändspolen ändå, du kan ha fin gnista när du kickar och kollar men inte tillräckligt när det blir lite motstånd, knacka ihop tändstift gapet och se om den startar. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B