<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej! han skaffat en flakmoppe med en Husqvarna äggmotor på, har lite problem med den... den startar hur lätt som hällst, men den går inte rent alls på mellan varv eller lågvarv. väldigt klen åxå! Förgasaren är en Bing 12mm som är borrad och fillad jag vet inte allt vad dom har gjort med den... pluggen sitter även kvar i cylindern. Sen funkar inte kopplingen, har haft isär å kollat med det står rätt till. När jag vrider kopplings armen så när där går i bött när man kopplar med hantaget vid det laget om man böjjer lite till så börjar den koppla(hoppas ni förstår) Mycket tacksam för hjälp!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->misstnker att lamellerna kan ha klibbat ihop lite. demontera hela lamellpaketet rengör noga samt montera ihop igen. var noga att allt hamnar i linje med fjädrar osv. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej. dem var in slitna?? allt verkar löpa fint? kan armen trycka tillräckligt långt på tryckstiftet i mitten? vet att hva koppling kan va lurig om den monteras minsta fel. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det du sa i slutet undrar ja åxå på... för den tar ingeting men när där är helt tilldragen, om man drar då då tar kopplingen! hur ställer man in de eller är kåpan paj? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skule för min del byta motor till en riktig flakmopedmotor. Dvs en fläktkyld treväxlad Sachs och sälja äggmotorn istället. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OK. Den uppsättningen fanns tydligen nån gång på slutet femtitalet-början- sextitalet men var inte direkt vanlig. Så jag förstår om du vill köra vidare med den, trots att den motorn är svårare att få delar till. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan du ta kort på kopplings kåpan tror du? vill se sjävla axeln som vrider sig i kåpan? <!-- </EdIndex> --></div>