Batterifråga

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Norman

Batterifråga

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur många ampere krävs för att dra runt en dynastart? Sitter på en flintamotor. Behöver veta vad jag skall köpa för batteri. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sånnt provar man. Fram med bilbatteri och en amperemätare. :D

Jag tror inte dom tar så värst mycket ström om allt är i sin ordning. Jag gissar 10-20 ampere vid 12 Volt. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hoppades att det fanns någon som kanske har en shopper eller liknande som enkelt kunde svara på frågan om hur kraftigt batteri jag behöver, då slipper jag ju testa mig fram... <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte lätt att svara på eftersom olika batterier med samma kapacitet klarar att ge olika hög utström, och olika motorer går olika tungt.

För startbatteri följer jag en enkel tumregel: Det största som får plats och jag har råd med. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sen skall ju motorn orka hålla laddning i batteriet mä.
eller så for du hänga dit en sån här i ett rör via pakethållaren
så då du kör blir det 2-flugor i en smäll :mutt:
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket bra idé thumb_up

Det kanske blir världens första evighetsmaskin :lol:
  • bastard_inside_sign
<!-- </EdIndex> --></div>
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> --><object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Hccf-8BYaDg"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Hccf-8BYaDg" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
umekille skrev:sen skall ju motorn orka hålla laddning i batteriet mä.
eller så for du hänga dit en sån här i ett rör via pakethållaren
så då du kör blir det 2-flugor i en smäll :mutt:
Bild
Sätter jag den dessutom vid utblåset för kylfläkten på motorn kan jag säkert värma huset med den också :P <!-- </EdIndex> --></div>
OutbackJack
Forumsponsor

Inlägg av OutbackJack »

56:an skrev:Mycket bra idé thumb_up

Det kanske blir världens första evighetsmaskin :lol:
  • bastard_inside_sign
Inte alls.
Det receptet har redan en miljöpartist föreslagit.
Att varje bil skall utrustas med en stor propeller på taket så att man kan generera elenergi samtidigt som man kör.. :lol: :lol:

Visar mest på kunskapsnivån hos dessa miljömuppar.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det äre väl en sak att bygga en evighetsmaskin, men det är värre att få stopp på den.
Ang startbatteri. Kolla på arean på startkablarna, dom talar om maxströmm. <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

Conrad Engström skrev:Det äre väl en sak att bygga en evighetsmaskin, men det är värre att få stopp på den.
  • staff_gemini-1.gif
<!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar