Renovering av motor

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
RoRRe

Renovering av motor

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte kolla om det var nån av alla er som renoverat en sachsmotor skulle vilja ta sig an min eller om ni känner nån som kanske vill, förstås för en liten peng.
Jag känner det att ja skulle aldrig ta mig tid att fullfölja, har två små-knattar hemma också som skulle förlänga tiden lite.

Så är det nån (helst nära Sundsvall, inget krav då), och som har lite tid över och är seriös så får ni ju gärna höra av er och tycka till.... <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja vad säger ni andra som ska till Sundsvallsmarknaden? ska vi fixa nåt bord och renovera hans motor på kajkanten eller nåt annat kul,
eller varför inte på marknaden,
jag kan nog tigga till mig ett litet marknadsstånd av Benny som vi kan ha å lattja lite på, eftersom vi inte ska sälja nåt, utan bara visa hur man gör, kan det funka. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, ja de lät ju som ett skojigt impuls-projekt.
Ja ska ju på marknaden å sälja en motor till "Esso". <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du kanske kan berätta vad som behöver göras åt motorn först.... så vi slipper borra cylindern för hand och andra maskinbehövande åtgärder. <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tompa: Det där lät väl inte så dumt, fullt genomförbart, ja för fan.
RoRRe: Hinner du fixa delarna tills dess? <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, visst skulle ja kunna fixa de. De skulle va jättebussigt av er. Men de dumma e ju att ja inte vet riktigt vad ja behöver...
Som ja berättat i en del trådar här så vill den ju inte gå rent. Ja kan ju köpa nya tänddelar igen.

Sen skulle ja väl ha bytt kickaxel när den ändå ska fixas. Men ja ska försöka handla lite tills dess då.

Så de lär nog inte va så mycke jobb egentligen, iaf inte för er...

Fix med tänddelar och byte av kickaxel och kanske byte av packboxar. Har bytt på kicksidan med de verkade så mycke jobb på andra sidan så de fick va.

De e inget mera utöver dom grejerna som behövs, typ lager å schims mm. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Där ser du RoRRe, vilka bussiga grabbar det finns, det där grejar dom lätt som en plätt, :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja de e tur att finns sånt folk som vill göra goda gärningar. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmmm blir lite klurigt för Esso...motorn ryms nog inte i plånboken evildevil staff_gemini-1.gif *vi som var på nordichallen förstår nog skämtet* :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu så är de lite grejer på gång.
Beställningen är gjord och jag vann just kickaxeln...

Jag upptäckte en grej i fredas när jag beställde lite. Jag tror att jag köpte en fel tändspole första gången ja bytte el-grejer. Köpte en universal tändspole till BOSH-tändsystem, men jag såg nu att den motsvarade STEFA, missade nog de första gången.

Kan de va därför den går som ett lass skit...?
Kan andra kompnenter ha tagit några smällar av de?

Men nu har jag beställt en riktig från ett annat ställe, den va en aningen dyare och hette "kvalite" efteråt :) (Får man nämna vart man köper grejer eller blir man bannad då) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst får du säga var du köper dina grejer ifrån.
Kvalitets grejerna är alltid bättre och det brukar löna sig ekonomiskt också. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej RoRRe berätta gärna , så andra kan se vad sorts grejor det finns, BRA :Idea: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jamen va bra då.
De e på "ettansmopeder", vet inte om de va här ja har blivit tipsad om de stället... Funkade skitbra iaf, snabbt å smidigt. Nytt å beg. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan du inte berätta vad som är fel med moroten,
utan en massa dumma kommentarer från andra smileysfantaster <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De e ju bara det att den går skit. Ja kan åka med jämn gas å rätt va de e så misständer den, hostar å skjuter.
Ja har tappat räkningen på hur många gånger ja varit på tädningen.
Och när jag väl lyckas få till så att den svarar på gasen som den ska så tar det inte lång tid innan den börjar blöddra å spotta å få till världens största fuggesmällar. Den skjuter så luftburken kommer ur läge...

Men ja såg nu i helgen att ja förmodligen har köpt fel tändspole. Köpte en universal för Bosh men att den motsvarar Stefa. Vet inte om de kan va de som ställt till de.???

Nu har ja beställt en riktig kvalite-spole iaf, som den så fint heter.

Jag vill ju ut å åka nångång... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar