<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var ute en sväng i söndags, på väg hem igen så lossnade avgasmuttern och det varvade friskt i kanske tio sekunder innan jag fick stopp på motorn.
Sen när kröken var tillbakaskruvad varvade motorn som om det var halvgas på tomgång och dog precis innan jag kom hem.
Den ville inte starta direkt efter det så jag gick upp å fixade lite annat jag behövde få gjort hemma.
Kollade igen lite senare å då tände motorn en gång per kick men startade inte ordentligt, det gick att rulla igång men då var det nästan full varv hela tiden fast helt utan ork.
Trodde det kunde vara något med skit i förgasaren så den plockades ner, rengjordes ordentligt å sattes tillbaka.
Samma som tidigare, tänder en gång per kick, gick att rulla igång, då varvar den som fullgas på tomgång men är helt kraftlös.
Sen dog den igen efter att jag rullat igång, nu tänder inte längre.
Något elfel måste det vara eller?
Detta skulle dock inte förklara att den varvar som fan tycker jag.
Har filat brytarspetsarna men ingen förändring.
Om det skulle vara så att jag behöver byta något, vad är vanligaste delarna som pajar där omkring? <!-- </EdIndex> --></div>
Sachs 2handvxl fläktkyld går inte längre. elfel?
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bakom svänghjulet såsitter det en packbox på axeln ( i motorhalvan) det är där det kan vara så att den suger luft, det brukar resultera i att motorn går på onormalt höga varv men årkar ingenting, eller så går den inte alls.
<!-- </EdIndex> --></div>

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fixade sig idag, felet var helt å hållet mitt, muttrarna lunt cylinderfoten hade gängat upp sig lite så det var ingen komp alls 
Nu går den ännu bättre än den gjorde tidigare, beror nog på att förgasaren e genomgången och att det kanske e ännu bättre komp än när jag körde den tidigare
Undrar hur fort den går nu
Räknade på svängen på 1.5 mil jag tog ikväll i ganska backig terräng så borde jag snittat runt 35 vilket inte alls e illa med tanke på att jag var inne på macken å fyllde lite luft i bakhjulet och hämtade tidrapporter hos chefen inräknat i tiden turen tog. <!-- </EdIndex> --></div>

Nu går den ännu bättre än den gjorde tidigare, beror nog på att förgasaren e genomgången och att det kanske e ännu bättre komp än när jag körde den tidigare

Undrar hur fort den går nu

Räknade på svängen på 1.5 mil jag tog ikväll i ganska backig terräng så borde jag snittat runt 35 vilket inte alls e illa med tanke på att jag var inne på macken å fyllde lite luft i bakhjulet och hämtade tidrapporter hos chefen inräknat i tiden turen tog. <!-- </EdIndex> --></div>