Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
96cent
Inlägg: 22 Blev medlem: 10 jan 2009, 00:00
Ort: gävle
Inlägg
av 96cent » 17 maj 2009, 20:26
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hallå alla,
tänkte börja renovera min motor snart "sachs" men innan jag börjar så kanske man skall byta motor helt till en tex fläktkyld,se bild
någon som kan förklara för och nackdelar
OBS bilden lånad här från raketsport. <!-- </EdIndex> --></div>
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189 Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
Inlägg
av zappafan » 17 maj 2009, 20:44
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker
fartvindkylda är snyggare..
är nog inga problem med varmgång heller
<!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808 Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:
Inlägg
av Raketsport » 18 maj 2009, 10:08
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fartvindskyld och fläktkyld är lika bra och det är ingen direkt skillnad på dom.
Fartvindskylda satt monterade på den "vanliga" Compacten 1252. Fläktkyld satt på den ovanliga Custom Compacten 1250cs och 1250-1. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000 Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie
Inlägg
av alf-johan » 18 maj 2009, 12:29
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med Zappafan, snyggare med fartvindskylda
<!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Esso
Inlägg: 386 Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik
Inlägg
av Esso » 18 maj 2009, 16:52
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:hmm: Jag gillar dom fläktkylda bättre! väldigt vackra motorer
För att en fartvindskyld ska bli riktigt snygg ska man ha en EKF med bamse cylle
Stal en bild av Conrad för att visa vad jag menar, rena porren
<!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958 Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika
Inlägg
av S_Compakt » 18 maj 2009, 16:58
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klart man är ett (fan) av fläktkylda... <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet
Inlägg: 403 Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik
Inlägg
av Lordhelmet » 18 maj 2009, 18:17
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Njä.. hårtorkar är väl inte så särskilt snygga,eller?
Oavsett utseende är de fartvindskylda lättare att serva och mecka med
<!-- </EdIndex> --></div>
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189 Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
Inlägg
av zappafan » 18 maj 2009, 19:45
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Fan åxå
& så är det väl aningen mer (o-)ljud från fläktkylda...
<!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Pierre
Inlägg: 397 Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten
Inlägg
av Pierre » 19 maj 2009, 06:18
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:) kyler bättre med fläktkylda <!-- </EdIndex> --></div>
96cent
Inlägg: 22 Blev medlem: 10 jan 2009, 00:00
Ort: gävle
Inlägg
av 96cent » 26 maj 2009, 17:50
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hallå igen,
nu har jag lättat på kåporna i kolla lite och va ser man......
någon som har nån bra lösning på detta?
det kanske går att laga men hur, sitter lite svetspunktad samt nån sorts spackel men ändå sitter det löst
eller kanske nån av er har en till salu?
motorn det gäller,
Mvh Pjotor <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre
Inlägg: 397 Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten
Inlägg
av Pierre » 26 maj 2009, 19:43
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:) Du få göra en förstärkning på baksidan på den har jag t det på ett par stycken <!-- </EdIndex> --></div>
96cent
Inlägg: 22 Blev medlem: 10 jan 2009, 00:00
Ort: gävle
Inlägg
av 96cent » 26 maj 2009, 20:29
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjena
du kan inte förklara lite näramre om man nu skall förstärka så kommer det ju bygga lite in mot kedjan "baksidan"
eller hur brukar du lura till det Mvh/P <!-- </EdIndex> --></div>