<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag monterar nu en 44 cc cylinder istf 40 cc som är orginal på min novolette. den nya cylindern är högre än orginalet. Då har jag köpt en puchkolv, något högre, som det rekommenderades här på forumet.
Jag ska också lyfta den nya cylindern något och svarva av den något för att ändra durationen. en topp tillhörande hva-cylindern på 44 cc kommer att användas.
Den nya puchkolven är konisk i toppen(och ett litet litet metallsift i mitten). den gamla orginalkolven har plan topp.
Fråga: Ska jag plana den nya kolven? har jag möjlighet att skapa högre komp då?
Vilka olika karaktär kan motorn få beroende på kolvtoppens form? <!-- </EdIndex> --></div>
svarva kolvtopp? Puch+HVA?
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: 01 maj 2011, 23:00
svarva kolvtopp? Puch+HVA?
kör novolette 1954,
( I lager: Crescent E-type -73 )
( I lager: Crescent E-type -73 )
-
- Inlägg: 1473
- Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
- Ort: Sollefteå
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: 01 maj 2011, 23:00
Hur mycket av spolkanalerna ska synas?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur mycket av spolkanerna ska synas (i millimeter) när kolven är i botten och jag filat uttag i kolvtoppen? Som det är nu syns inte spolkanalerna alls när den nya kolven är i botten. Jag tänkte höja cylindern 1,5 mm...men måste jag höja den ännu mer för att se spolkanalerna??

Ska jag fila på sidan av kolven också för att den ska efterlikna orginalkolven? (se gula pennan på bilden som är länkad)

Förstod inte riktigt hur jag skulle göra med den första justeringen som föreslogs...

kolla på bilderna som jag länkat till.
Det är väl styrka snarare än toppfart som jag vill åt men det blir som det blir...
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=303315&gid=3482716 <!-- </EdIndex> --></div>

Ska jag fila på sidan av kolven också för att den ska efterlikna orginalkolven? (se gula pennan på bilden som är länkad)

Förstod inte riktigt hur jag skulle göra med den första justeringen som föreslogs...

kolla på bilderna som jag länkat till.
Det är väl styrka snarare än toppfart som jag vill åt men det blir som det blir...
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=303315&gid=3482716 <!-- </EdIndex> --></div>
kör novolette 1954,
( I lager: Crescent E-type -73 )
( I lager: Crescent E-type -73 )
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"You must be logged in to see the images."
det går inte att se bilderna <!-- </EdIndex> --></div>
det går inte att se bilderna <!-- </EdIndex> --></div>
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: 01 maj 2011, 23:00
Nu går det kolla på bilderna...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu går det att kolla på bilderna. Klicka på zoonen-länken.. <!-- </EdIndex> --></div>
kör novolette 1954,
( I lager: Crescent E-type -73 )
( I lager: Crescent E-type -73 )
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nop, funkar inte !
"Ange ditt användarnamn och lösenord nedan så loggar du in på Zoonen."
Se mitt tips för bilduppladdning här http://raketsport.forumup.se/post-134916-raketsport.html <!-- </EdIndex> --></div>
"Ange ditt användarnamn och lösenord nedan så loggar du in på Zoonen."
Se mitt tips för bilduppladdning här http://raketsport.forumup.se/post-134916-raketsport.html <!-- </EdIndex> --></div>
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se