<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har aldrig bytt ut någon lödad tändkabel på en tändspole.
Vågar man ge sig på det?
Kan jag fördärva spolen?
Speciella knep? <!-- </EdIndex> --></div>
Vågar man?
- pangerva
- Forumsponsor
Vågar man?
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du måste ha en riktig lödpena och tensug eller tenfläta
sen värmer man lagom och tar bort gamla tennet och samtidigt drar bort gamla tändkabel sen dit med nytt ocl löd på
det som är viktig att värma lagom och lagom är när tänet flyter ut och har en blan färg som krom
värmer man för lite så blir det en kallödnig och för mycke så kan t-spolen ta skada lycka till
ps om du inte vågar så bara att skick till mig så fixar det sig <!-- </EdIndex> --></div>
sen värmer man lagom och tar bort gamla tennet och samtidigt drar bort gamla tändkabel sen dit med nytt ocl löd på
det som är viktig att värma lagom och lagom är när tänet flyter ut och har en blan färg som krom
värmer man för lite så blir det en kallödnig och för mycke så kan t-spolen ta skada lycka till

ps om du inte vågar så bara att skick till mig så fixar det sig <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dom gamla lindade tändspolarna som kabeln var lödd på är väl kända för att vara torkkänsliga invändigt. så om tändspolen inte funkar så beror det troligen inte på att du har lött där.
får man fråga vad den är till?
jag skulle bara lägga ner tid på en sån spole om det inte fanns några andra alternativ.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
jag skulle bara lägga ner tid på en sån spole om det inte fanns några andra alternativ.
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Båda plattorna är ok och ger gnista men t-kablarna är dåliga så jag vill byta dem.
Är det bättre att skarva kabeln? <!-- </EdIndex> --></div>
Till mina Victoria MS51.erlan skrev:dom gamla lindade tändspolarna som kabeln var lödd på är väl kända för att vara torkkänsliga invändigt. så om tändspolen inte funkar så beror det troligen inte på att du har lött där.
erlan
Båda plattorna är ok och ger gnista men t-kablarna är dåliga så jag vill byta dem.
Är det bättre att skarva kabeln? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det finns ju ingen anledning att skarva kabeln i stället för att byta.
jag ville bara varna för att dom gamla lindade tändspolarna har passerat bäst före datum. därmed inte sagt att dom måste vara trasiga. dom kan mycket väl funka i många mil till.
jag ville bara varna för att dom gamla lindade tändspolarna har passerat bäst före datum. därmed inte sagt att dom måste vara trasiga. dom kan mycket väl funka i många mil till.
-