Jag har märkt att det verkar finnas två längder på motorerna och jag har bara erfarenhet av den 2-växlade motorn med kick och trampor och dom verkar lika.
Sen har jag en 3-växlad med trampor och fläktkylning och den verkar lika lång.
Utöver detta bygger jag om denna motor till trampor men fratvindskyld och då är ju denna lika lång också.
Problemet är att alla cylindrar men kyrkport verkar ha förgasaren längre bak idag och sätter man dessa cylindrar och förgasare på dessa motorer jag har hamnar förgasaren längre bak än hålet i blocket!?
Jag har inget minne av att detta var ett problem när jag hade 60cc cylinder när jag skruvade Sachs för 20 år sedan...

Är den 3-växlade motorn med fotväxel längre eller finns det olika längder på dom motorerna jag skrivit om ovan???
Läste på någon sida att cylindrarna med kyrkport passade motorer fom. -68 eller nåt sådan...
Kan någon snäll person reda ut ur det ligger till med längderna på olika motorer?
(Skriv helst vad det är för motrorer då beteckningarna är svåra att tyda)
Sen undrar jag om anslutningen för förgasaren alltid varit så långt bak på cylindrarna med kyrkport eller om det finns modeller där förgasaren inte hamnar så långt bak? <!-- </EdIndex> --></div>