Slänger upp lite bilder på hur det ser ut

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
ziddan
Inlägg: 74
Blev medlem: 17 okt 2008, 23:00
Ort: Stockholm / Värmdö

Slänger upp lite bilder på hur det ser ut

Inlägg av ziddan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har börjat åka mera om dagarna nu och börjat få lite ordning på moppen nu så jag tänkte lägga upp en bild eller två.

Bild
Så ser det ut från sidan, ingen idé att förstora bilden då den e tagen med mobil i källarmörker.

Bild
Detaljbild på växelvajershållaren jag klåpat dit tills jag får ett nytt handtag (lämnade en lista på vad jag skulle ha för någon dag sedan)


Bild
Detaljbild på min packväska, en ryggväska från Stridssele m/59.

Det jag har kvar e att montera de nya handtagen, ljusomkopplaren, en bolltuta, fotstegsgummin och kanske något annat smått det dyker upp.

Ska även se över om jag kan få på en annan sadel jag fått, annars kommer den jag har på att repareras och fluffkläs tror jag.

Sen ska jag väl byta alla vajrar mot nya då till exempel kopplingen e trög som fan och gasen hänger sig på fullt vrid (iofs helt ok med semestergas) :P

Det lutar åt att jag låter patineringen vara trots att den är ommålad minst tre gånger, överväger att måla tanken vit igen eller så får den vara och utsättas för lite dekaler kanske. <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Uppsynen på den moppen uppskattas och packväskan är stencool.
Går han lika fränt som han ser ut? <!-- </EdIndex> --></div>
ziddan
Inlägg: 74
Blev medlem: 17 okt 2008, 23:00
Ort: Stockholm / Värmdö

Inlägg av ziddan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar! den går inte mycket snabbare än otrimmat, den e lite svag tycker jag.

Blev under turen idag informerad om att jag har en topp som ska ge 0.8 hästar vilket innebär att jag lätt kan får lite mer pulver i moppen genom att skaffa en enhästarstopp istället.

Nån som har en liggande och kan tänkas sälja den för vettig peng efter löning?

Har fått på den andra sadeln som jag skrev om tidigare, var hos en polare under kvällen idag å gjorde ett fäste liknande originalet som han sedan svetsade fast på den nya sadelstomen åt mig.

Måste bara in med något mera dämpande material mellan den nya sadelstommen och de gamla gummklossarna som sitter där för att få sadeln att luta liite framåt så det blir bekvämare åkställning.

Här är en bild i bättre ljus med den sadeln och fotstegsgummin.

Bild

Tog även en på packväskan i bättre ljus.
Bild

Har fått tag på en till så jag kommer ha en packväska på varje sida.

Tycker de passa utmärkt, fick ner 2x1.5liters läsk och en 2.5liter dunk blandsaft plus lite småkraffs i botten på väg hem från coop idag.

Har nog kört lite över 20 mil sedan i torsdags. mycket nöjesåkande har det blivit :D <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En pålitlig sak det där.. 20 mil hmm....så långt har jag inte kommit på Spökmoppen :twisted: :wink:

Speciellt kul att du använder den för det är ju vad dom är till för. <!-- </EdIndex> --></div>
ziddan
Inlägg: 74
Blev medlem: 17 okt 2008, 23:00
Ort: Stockholm / Värmdö

Inlägg av ziddan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det e skönt, hade isär förgasaren å gjorde rent den igår igen dock (hade isär den senast förra helgen) men det var nog för att jag glömt att olja filteret.

Har haft lite ärenden runt om och bussarna går inge vidare längre ut så det passar ypperligt med moppe :)

Ägaren innan mig pendlade tydligen en bit till å från jobbet varje dag året om utan elsystem eller broms under några år så motorn är väl inkörd :P

Måste dock ha blitt lite rengörande av förgasaren för honom också, satt inget filter i den å jag tvivlar på att nån skulle plockat bort det innan försäljningen.

Du får väl ut å åka mera så kommer du nog upp i 20 mil snart :wink:

Har vart jäkligt rastlös senaste veckan, inte haft en krona att spendera så det har blitt att jag tagit soppa ur dunken hemma hos morsan å bara glidit runt mycket.



Jag har dock hittat ett problem som jag behöver lite hjälp med:

Bild

Den markerade delen (snäckdrevet) är trasigt, den där sitter i hastighetsgivarpaketet.
Istället för att det är en rund bit högst upp med ett fyrkantigt hål i så ser den ut som ett U sett uppfrån, sönderrostat ellet bara slitet.

Nån som vet hur man kan fixa det eller vart man kan få tag på reservdel?

Jag e lite sugen på att ha hastighetsmätare och trippmätare, den jag fick med moppen verkar fungera, en biltemaborrmaskin gjorde 40 enligt den :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar