Konstig kolv i Sachsmotor?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
oberg

Konstig kolv i Sachsmotor?

Inlägg av oberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan. Eftersom jag inte kan ladda upp en bild så måste jag försöka förklara på annat sätt. Jag har köpt en packmoppe som det sitter en vanlig sachs 2 växlad hand på. När jag tog av cylindern så såg jag att kolven inte såg ut som den brukar. Den hade inte den vanliga luckan på sidan utan ett rektangulärt hål under kolvbulten, alltså inte öppen hela vägen ner, nån som kan hjälpa mig att identifiera kolven??
Jag har en bild som jag kan eposta ifall nån är intresserad.
Tack på förhand, Svenne <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Original <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
oberg

Inlägg av oberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OK, tack för det. Men då undrar jag som är amatör och inte särskilt kunnig, Dom kolvar som går att köpa idag ser ju inte likadan ut, så vad är skillnaden? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är en 0.8 hk kolv. den bör även sakna det lilla urtaget mitt för insuget.
0,8 hk hr ju lite större insug än dom senare 1,0 hk motorerna. jag misstänker att den här kolven är en del av strypningen.

erland <!-- </EdIndex> --></div>
oberg

Inlägg av oberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Erland. Det stämmer som du säger, den saknar även urtaget vid insuget,
Tack <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar