rex comet sport

Tips & frågor.
alexander

rex comet sport

Inlägg av alexander »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej har hittat en comet sport. :D men den är omlackad i hammarlack. men jag hittade orginal guldfärg under. så nu undrar jag är det nån som har färgkod till denna ovanliga modell. obs det är ingen comet cross..

mvh alex <!-- </EdIndex> --></div>
Mattis
Forumsponsor

Inlägg av Mattis »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sälj den till mig i stället :wink:
Jag har lackat om en sådan. Ska se om jag kan hitta färgkoden någonstans.
Har slutat som lackerare men kan ha den uppskriven...
Var svårt att få till rätt kornstorlek i metallicen.
Iaf var det en av lesonals billacker. Vattenbas. Om du hittar en billackerare med färgkartor från lesonal så fanns en bland standardkartorna. 4**d3 eller nåt i den stilen. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste bara visa en bild på mitt senaste nyförvärv, en REX Comet grand prix, när ni ändå pratar REX

Bild

Å nej då ni behöver inte tycka den är fin eller cool, sånt kan dom hålla på med på andra forum. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir det EKF på den Tompa? Kan tänka mig att det är en ganska stabil modell. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Måste bara visa en bild på mitt senaste nyförvärv, en REX Comet grand prix, när ni ändå pratar REX

Å nej då ni behöver inte tycka den är fin eller cool, sånt kan dom hålla på med på andra forum.
Vilket stort bakdrev den har :roll: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

Esso skrev:
Vilket stort bakdrev den har :roll: :lol:
Inte nog med det, förra ägaren måste ha försökt fixa någon egen cykelväxel i bak för det är 3 drev totalt innanför. bra när man måste dreva om snabbt, men krångligt :?: <!-- </EdIndex> --></div>
vodka

Inlägg av vodka »

Raketsport skrev:Blir det EKF på den Tompa? Kan tänka mig att det är en ganska stabil modell.
Den ramen håller för 80cc tro mig, jag har likadan ram och den har levt ett tuft liv på racerbanan <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har precis kommit över en sån där fulsnygg alldeles för överdimensionerad (ser ut som en 125´a) rex comet.. det coola är att det är den första årgången med punkrossartank å mkt crom :wink: så även jag är sugen på en guldig färgkod eftersom denna moppe är rejält omlackad :( <!-- </EdIndex> --></div>
Mattis
Forumsponsor

Inlägg av Mattis »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyvärr hittade jag inte färgkoden.. Men gå in till en billackerare och bläddra runt bland färgkartorna så löser de nog det.
Skickar med ett par bilder på ett av mina åk.
Här var fösta provturen innan detaljerna blev klara.
Lägger med en bild på fyndskicket också :wink:
Där ser inte färgerna ut att stämma de minsta men de stämmer bättre i verklighet.
Den färgen jag bröt fram stämmer väldigt bra ibland :) beroende på ljuset.. ser nästan brunorange ut ibland och klargul andra gånger. Ytan jag jämförde med var på undersidan tanken. Solen hade gjort sitt med lacken så det var svårt att få en rättvis jämförelse. Har inte hamnat jämse någon likadan än så jag lurar mig själv och låtsas att den stämmer.
Tror att det ska vara mer "brons" i färgen.
Har fyra nya dekaler "Rexovalen" som sitter på tanken om någon av er är intresserade sen? Lät skyltmakaren i byn göra en uppsättning. De är väl inte helt perfekta men helt ok om du inte jämför sida vid sida med orginalet.
Sidokåpsdekaler finns på www.puchwieser.at under ktm. Man får klippa bort lite men sen stämmer de.
Mopeden är ju en österrikisk KTM i grunden som Rex i Halmstad dekaltrimmade när de lade ner sin egen mopedtillverkning.
Finns mycket bilder och information på www.rexcomet.nu
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->snygg renovering :D
på bilden ser den lite mer ut som att den är gulmetallic i stället för guldmetallic typ brandgulmet. undrar om gulddakotan har en bra referensfärg eller månne guldzundappen men hur om helst blir det svårt för mig att gå in å blädra hos en billackerare när jag inte har ngt att jämföra med :cry: min moppe är silverlackad å mattsvart men man kanske kan hitta ngn som har en likadan..
sedan verkar det som om dom var lite olika i sammansättningen beroende på när dom tillverkades.. :roll: min har det modernare lyset å även en pakethållare som är vågrät grejorna ser ut som om dom ska sitta där & jag kan inte tänka mig att killen har lyckats hitta originaldelar från en annan rex comet å pulat ihop..
jag ska ta en funderare över dekalen å tack för info. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här var min 15 års moped (Pappas gamla). Hade stått i min farfars lada c:a 20 år.
Bild

Och efter renoveringen.
Bild

Såldes för 3 år sen för 4500kr. Snacka om att man ångrar sig nu. :( :( <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja dom är lite småfräna..
jag thinnertvättade på ett område på tanken å upptäckte till min fasa att dom har slipat med sandpapper på cromet :cry:
jag har nu sett lite avnötningar bla. på framgaffelbena att den troligen varit met.blå
sedan ser jag att den som rexxy har på bild har fartvindskyld motor så det var nog lte hur som helst med motoralternativen/pkthållare å kanske även framlykta.. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar