Det hela började med att vi varje vinter kör ett 50cc isracingmopperace i Rökgården, en bondort utanför en annan liten håla Knivsta. Ett roligt race som även har varit uppmärksammat i Classic Motor.
Förra året åkte jag på min Puch Maxi, men det var tyvärr ingen vinnarmoped.
Lägger upp en bilder på den. Den är nu tyvärr såld.

Actionbild:

Eftersom min kära Maxi inte var en vinnare så påbörjade jag detta projekt.
Från början så var det en helt vanlig fs1:a som jag monterade en 5,5hk, högkomp topp, 16mm förgasare och en dt Krök.
Den gick helt okej men saknade lite på toppen så jag portade avgas och spolportar till relativt höga durationer

Moppen gick riktigt bra och jag lyckades vinna två 50cc race i sommar, en speedway och ett annat race. Lyckades till och med att komma 4:a i ett rövarheat med moppar upp till 90cc.
Sommaren gick och jag måste hitta på lite mer saker, då tog jag mitt HPI system från min 70cc Maxi och monterade på Fs1:an. Den gick egentligen inget bättre med det brytarlösa, fick ju isf mycket bättre gasrespons och sämre botten. Så nu gick den verkligen bara på fulla spjäll.
I höstas så "skar" den på ett lerigt höstrace. Här finns en hjälmkamera film från detta race. http://www.youtube.com/watch?v=OhtT0cPd8Vo
Här är några bilder innan mitt ombygge spårade ur

Bond lack och min brors Cs 50 i förgrunden.

Race hos Berga.
Men detta är nu historia.
I höstas så såg mopeden ut såhär.

Sitter en Tank och limpa från en yz80 -78, Bakskärm från en Honda crf 450 -10. Har dock ingen framskärm, där av att den värmenöp

Så nu har jag rivit motorn och monterat en "racevev" svetsat blockhalvorna och monterat en DT cylinder och en PHBG fögge.
Moroten på operation..

Monterad på raketen.

Bild på det egen tillverkade insuget. Ska göras om, lite av prototyp.

Imorgon så kommer det förhoppningsvis en film när jag kör åbäket..
Detta vart lite som en hel bok, men hoppas ni finnner det lite intressant.
Jag har ju såklart en Maxi kvar, dock med Athena 70cc, så den kan jag ej åka våra race med.
Här kommer en bild på min "åka och köpa mjölk moped"