<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tja. har en vröölgammel stekpanna som t-rex stekte brontosarurius i. problemet är att det har blivit en diamanthård skrovlig yta på baksidan på stekpannan efter alla år. det går fan inte få bort o stekpannan står inte jämt på spisen pga detta. kan man blästa baksidan på en stekpanna eller kommer den bli skrot ja det är en gjutjärn <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja har jobbat som blästrare i 5år år å blåst av några pannor...
Speciellt Kjell i Hults panna, den var från 1929
Ett å annat våffelhjärn blev det oxå.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har blästrat ett antal och har just nu en på g i blästern. Iblan kan man kasta in den i vedpannan och elda rent den. Därefter stålborsta den. Om den inte är plan är det en dålig gjutjernspanna. Då kan man slipa den. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->innuti e den "ren"o fin. det e detta som e fastbrännt under jag vill ha bort. o kasta den e inget alternativ. bättre panna o göra pannkaker i finns inte. det jag tänkte va att man kanske sabbar någon yta om man blästrar. men har folk gjort det förr så va fan <!-- </EdIndex> --></div>