Jag har varit medlem här ett tag men ärligt talat helt glömt bort detta forum fram tills nu.
Jag är en grabb på 30 vårar som fått återfall i moppeträsket. När jag var 14 år så fick jag min första moppe av farsan och det var en Honda MB5 och på den tiden vill man ju göra allt med moppen men man hade knappt pengar till soppa så den blev omlackad och fick nya lager i motorn, sen fanns det inga pengar till cylindrar och annat skoj. Den moppen såldes tyvärr när jag fyllde 15...
Jag har provat all världens mopeder som finns här i landet men det finns ingen som ger en sån go känsla som att fräsa fram på en Honda MB5 så när jag snubblade över ett objekt för något år sedan så var jag bara tvungen att slå till å köpa den.
Så här kommer jag plinka ner lite om vad som händer med den. Den har stått och samlat damm fram tills nu men häromdagen så skruvade jag ihop den för att se vad som behöver göras vid med den.
Såhär såg den ut när jag köpte den och ungefär så ser den ut nu oxå - dock så är motor monterad tillfälligt idag

Fick reda på igår tack vare en MB5 entusiast att denna MB5 inte är svenksåld då hastighetsmätaren är graderad till 120km/h och varvräknaren har en rödmarkering - tack för den infon till dig som driver http://www.hondamb5sweden.n.nu/ <!-- </EdIndex> --></div>