Ljuddämparproblem [bild]

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
JK

Ljuddämparproblem [bild]

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta rör fabrikatet från landet med alptopparna och de grymma arméknivarna men jag hoppas att jag kanske kan få lite hjälp trots allt :wink:

Budade för några månader sedan hem en NOS ljuddämpare till bra pris, tyvärr upptäckte jag först nyligen att fästet inte ser alls likadant ut som på min originaldämpare trots exakt matchande artikelnummer :wtf:

Bild

På bilden ser ni skillnaden, frågan är hur jag löser detta på bästa sätt utan att paja kromet alltför mycket?

Min fundering är att klippa ut en plåtbit i rostfritt som är likadan som det gamla fästet, polera den och sedan försiktigt punkta dit på rätt ställe, skulle detta fungera tror ni?
Bättre förslag mottages tacksamt. <!-- </EdIndex> --></div>
apollo

Inlägg av apollo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tillverka en klammer av rostfritt plattjärn och svetsa fästet på den så skadar du inte kromen alls. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JK

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo men så ser det ju inte ut original <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Behövs dom dubbla hålen ? Kanske räcker med en skruv. Föresten vilka problem. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JK

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp liknande världsproblem ligger jag inne med :D

Hålet på den nya dämparen sitter längre fram än det andra fästet så det funkar inte heller, annars hade det säkert räckt med en skruv. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men då får man lösa värdsproblemen :D Klipp till en plåt som motsvarar gammla fästet och skryva fast, i främre hålet och en till mindre skruv på lämplig plats bakåt. Råstfritt förståss. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JK

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske skulle nämnt att jag vill till varje pris inte vill avvika från originallook. <!-- </EdIndex> --></div>
apollo

Inlägg av apollo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då återstår endast att lämna in dämparen för avkromning ,därefter svetsar du på ett nytt fäste,sedan blir det att lämna in den för kromning.Det blir inte billigt men det bör bli bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
JK skrev:Kanske skulle nämnt att jag vill till varje pris inte vill avvika från originallook.
Då är nog tyvärr enda lösningen att köpa ett nytt som ser precis rätt ut. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fel märke för att vara så orginaltokig. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JK

Inlägg av JK »

Conrad Engström skrev:Fel märke för att vara så orginaltokig.
? , vad har det med märket att göra? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Re: Ljuddämparproblem [bild]

Inlägg av pangerva »

JK skrev:Detta rör fabrikatet från landet med alptopparna och de grymma arméknivarna men jag hoppas att jag kanske kan få lite hjälp trots allt :wink:

Vilka mopeder tillverkas i Schweiz? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

pangerva skrev:
JK skrev:Detta rör fabrikatet från landet med alptopparna och de grymma arméknivarna men jag hoppas att jag kanske kan få lite hjälp trots allt :wink:

Vilka mopeder tillverkas i Schweiz?
Tja, den här t.ex... :wink:
Bild
http://www.merkur-online.de/nachrichten/welt/irre-bastler-baut-auto-mofa-gefaehrt-1290965.html <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Frolzon skrev:
pangerva skrev:

Vilka mopeder tillverkas i Schweiz?
Tja, den här t.ex... :wink:
Bild
http://www.merkur-online.de/nachrichten/welt/irre-bastler-baut-auto-mofa-gefaehrt-1290965.html

staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
JK

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Där får man för att man inte lyssnade på geografilektionerna i skolan :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar