Crescent E-type MCB 1293

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Energizer

Crescent E-type MCB 1293

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej igen, har nu fått sålt min compact, redan samma dag köpte jag ett E-type projekt och håller nu på att bygga/fixa till alla delar som ska sitta på innan den åker in på blästring och lackering.
Blandannat håller jag på att bygga en framgaffel med f50 styrkronor och E-types gaffelben. det jag då behöver är en sprängskiss på båda gafflarna, vet att det har funnits en sida med sprängskisser över hela e-typen, men det hittar jag inte längre.

Mycket tacksam om hjälp med detta :idea: .

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Energizer

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inköps skick

Bild

Bild

En bonus bild på ett annat projekt som är på gång. E-type med honda mb5 motor, hjul, sving och gaffel. ganska brutalt :)

tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här har du Jöggas gamla sprängskisser, dom ligger numera på Hallsta Moppers hemsida direktlänk:
http://www.hallstamoppers.se/moppinfo/hmindex.htm <!-- </EdIndex> --></div>
Energizer

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack. presic det jag letade efter :idea:. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer sprängskiss på F50 glx gaffeln.
//Jossan
Josefine Andersson
Energizer

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack för det! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Snickarn

Inlägg av Snickarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ang: E-typ även jag råkar ha en, vad som fattas är signalhornet och gummina på tanken. Singnalhornet kan jag tillverka själv av ett annat men gummina var kan man hitta dom ?
Gaffeln har jag renoverat, det är samma delar som Tontoris gaffel. Jag har sett att det fins andra moppar som har samma gaffel <!-- </EdIndex> --></div>
Energizer

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har 2 signalhorn liggandes till e-type, samt ett par gummin, vääääldigt torrspruckna och dåliga tyvär :cry: .. har nu gjort ett tappert försök att laga dom med svart byggsilicon, samt puttsat upp dom med "gummi medel" (gör gummit mjukt och till utseende som nytt).

angående nya gummin till tanken så finns det väll nån snubbe som tillverkar nya?, dock är prislappen inte lika goer, 800kr paret vad jag vet... :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Snickarn

Inlägg av Snickarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ointreserad av prislappen, det är slutresultatet som gäller :D <!-- </EdIndex> --></div>
Energizer

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är allting blästrat och klart. så bara det roliga kvar, lackering och ihop montering 8).

angående däck så undrar jag om det finns hjul med vitsida som INTE är missfärgade. speed däcken är av väldigt dålig kvalité har jag märkt. vad finns det för alternativ? vill helst få tag i hjul med måtten 3.00-17 <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men vit sida tycker jag inte passar på en e type, har nog aldrig funnits så original heller <!-- </EdIndex> --></div>
Energizer

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->passar å passar, det är väll en smaksak igentligen. Såg iaf en väldigt fin puch dakota med vitside hjul, tyckte det såg bra ut "det där lilla extra" så att säga, och vem säger att det måste vara helt original? :wink: .

Även om inte den här moppen får däck med vitsidor så är jag iaf intreserad av å veta vars det möjligtvis finns att få tag på. Ganska många sidor säljer ju dessa däck, dock har dom märket speed som rent ut sagt är skit, ojämna kanter, ojämn på fälgen, massor med missfärgningar överallt. Ja vad kan man mer säga? behöver däck med kvalité :x <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med Speed är värdelösa. Kolla däck här: http://www.dapra.se/ <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Energizer

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack för den länken! dock lite knepig sida. Renoveringen fortsätter och här lite bilder på vad som hänt hitils.

Bild
Spackel spackel..
Bild

Bild

Efter bara en tvätt såg 2 av dessa fälgar genast mycket bättre ut, en hederlig handtvätt :wink:, nu inväntas nytt lager till, skölden? som drevet ska sitta på, den var helt slut. Samt vars kan man hitta nya drev till dessa fälgar?.

Bild

Tankgummina fick jag inte till bättre. här syns den som var värst drabbad, hängde i bitar, trodde aldrig jag skulle få ihop dom. Men efter ifyllnad av svart byggsilicon (halvtub på baksidan) så blev det mycket bättre än hur det såg ut innan, tummen upp eller ner? dom är ju iaf bättre än ingenting.

Bild

Svettsning!. Blandannat ena sidokåpsfästet, som var bortbrytet, tillverkade en ny ställde in och drog fasst med svettsen, som nytt :P.
Samt förstärkning av 2 styrkronor och motorfästet, sen en lagning av ett skärmstag och diverse små grejs.

Bild
Bild

Sen så har vi detta bygge, inte hänt så mycket sen sisst mer än skissat nya fästen medmera.
De här var vad jag hade å bjuda på idag. börjar förhoppningsvis grundlackeringen imorgon. <!-- </EdIndex> --></div>
Energizer

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jahapp. Då har det hänt en hel del, dock har jag inte uppdaterat på ett tag så här är några bilder på hur det ser ut just nu.

Bild

Bild

Bild

Vad tycks om detta?, och jag undrar, hur var bromsljus kontakten monterad original på E-typen? för den hade ju bromsljus. Har försökt kolla men har inte en susning på hur det kan ha suttit :o <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar