Ekrat om fälg

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Snurbo

Ekrat om fälg

Inlägg av Snurbo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har precis ekrat om lite fälgar & börjar fundera på hur mycket man skall spänna ekrarna ? Nån som har lite tips för en nybörjare ? <!-- </EdIndex> --></div>
HSE

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där är den stora frågan! Jag brukar gå efter ljudet, "spela" på ekrarna och jämför med ekrarna på hjulen på några andra mopedhjul så får du en känsla för det hela. Man kan ju ta till en momentnycket och se till att smörja alla nipplar väl så friktionen inte påverkar värdet men jag har inte brytt mig om det så jag vet inte vad rekomenderade moment skall vara då .Att lyssna på ljudet funkar utmärkt för mig. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
HSE skrev:Det där är den stora frågan! Jag brukar gå efter ljudet, "spela" på ekrarna och jämför med ekrarna på hjulen på några andra mopedhjul så får du en känsla för det hela. Man kan ju ta till en momentnycket och se till att smörja alla nipplar väl så friktionen inte påverkar värdet men jag har inte brytt mig om det så jag vet inte vad rekomenderade moment skall vara då .Att lyssna på ljudet funkar utmärkt för mig. Mvh HSE.
Gör lika...lysnar.... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar