<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej. Har just nu en cylle med dragen plugg och ett planat topplock på. Kör med 2 kuggs drevning. Har just nu org.Encarwi på men måste byta förgasaren! Bing 12 eller Bing 15(kopia)? Söker eg. Pallas el.Encarwi 12-14-15mm men det verkar vara svårt att hitta en sån... Så det lutar åt Bing då... Brattis säljer ju en Bing 12mm till just Flintan...
Är inte ute efter ett fartmonster utan en som gör en 45-50km/h kanske...
Hjälp mig välja! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gillar Sachs Bing 12mm. Allt-i-ett man behöver bara göra ett litet insugsrör. Jag har fått för mig att SachsBingen är en mycket lyckad förgasarkonstruktion. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an skrev:Jag gillar Sachs Bing 12mm. Allt-i-ett man behöver bara göra ett litet insugsrör. Jag har fått för mig att SachsBingen är en mycket lyckad förgasarkonstruktion.
Du menar att man gör en insugsadapter som passar till Sachs-Bingen? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström skrev:Hva kördes med Sachsbing utan adapter, redan på 60 talet. Det gick även bra på Ilo.
Aha! Så dom passar rakt på alltså? Trodde inte det gick pga en konstig vinkel på förgasaren... Kanske man ska skaffa en och prova då? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar starkt på att köpa en Bing 12a som är"gjord"för flintan... Minst krångel då... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Absolut... Här väljer man själv. För min del är det att jag redan har Sachsbing och sen gillar jag dom också... <!-- </EdIndex> --></div>