Hur vill ni att sprängskisserna ska visas på hemsidan?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Hur vill ni att sprängskisserna ska visas på hemsidan?

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken typ av bildvisning vill ni ha för hemsidans sprängskisser?

Sedan datorkraschen i augusti 2012 har jag varit tvungen att förnya vissa album för bilder och sprängskisser på hemsidan.
Jag håller just nu på med sprängskisserna men behöver eran hjälp att bestämma vad som är bäst för er som nyttjar dom, både som bildvisningen och för nerladdning.

Alternativ 1: http://www.raketsport.com/Tomos%20TS50/index.html
Enkelt bildvisningsprogram med stora bilder direkt.

Alternativ 2: http://www.raketsport.com/Sachsmotor%20-59/
Denna kan du med enkel knapptryckning spara hem bilden genom att klicka Download, eller välja bildvisning i helsida via ikonen uppe i högra hörnet.

Båda albumen kommer givetvis vara inbäddade i hemsidans ram. Finns att se inbäddade på: http://raketsport.com/sprangskisser.htm <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
ughla

Inlägg av ughla »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->.rar-arkiv för nedladdning utav hela sprängskisser/broschyrer vore något!
Inte alltid jag sitter vid egna datorn och vill spara alla bilder :) <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ughla skrev:.rar-arkiv för nedladdning utav hela sprängskisser/broschyrer vore något!
Inte alltid jag sitter vid egna datorn och vill spara alla bilder :)
En zip-fil kan jag lägga till enklast på album alternativ 1. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan också lägga till Share i båda alternativen så katalogen kan skickas via e-post, läggas upp på facebook osv. Är det intressant <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alt nr 1 är enkelt å bra :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle nog föredra nr. 1
Fungerar lite bättre för en långsam dator... :) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->alternativ 1 tycker ja va bäst. ser alternativ 2 leder. men så kanske en del röstar som sällan nyttjar skisserna. sedan får ni ju tänka på att de finns användare av skisserna som ej finns bland oss på forumet. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker att bägge alternativen är rätt så lika varandra förutom att du kan få liiiite större bilder på alt 2. Det som jag saknar är just själva zoom funktionen. På alt 1 kan man trycka ner ctrl och + eller - för att zooma. Bästa hade varit om dom kunde visas som pdf. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->NRoss. Håller ang pdf men Adobe tar just nu 4000kr för att få rätten till pdf-konvertering. Det är inga summor jag är beredd att betala.
Alternativ 1 har större originalbilder så jag kan göra dom mycket större än i alternativ 2.
Vilken webbläsare har du?

----tillägg i texten.
Såg att jag läst fel. Tomos katalogen går att Zooma, med det går tyvärr inte att lägga till som funktion i det mera "fancy-pancy" alternativet. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag röstar för alternativ 1

Enkelt och bra, funkar i alla datorer.

Helst vill jag slippa allt vad mediaspelare och Adobekrångel heter, det är oftast genom dessa tillbehörsenheter som virusar tar sig in i datorn.

Och en ren dator är en snabb dator utan att behöva vara det allra vassaste och det allra senaste. En halvgammal dator duger gott. Själv kör jag glatt P4 + XP sp2

Smileys funkar inte än.... <!-- </EdIndex> --></div>
Kuli

Inlägg av Kuli »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle helst vilja ha det i PDF-format (PDF-A). Enkelt att ladda hem, skriva ut och plattformsoberoende.

/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Kuli skrev:Skulle helst vilja ha det i PDF-format (PDF-A). Enkelt att ladda hem, skriva ut och plattformsoberoende.

/Kuli...
ang pdf. Adobe tar just nu 4000kr för att få rätten till pdf-konvertering. Det är inga summor jag är beredd att betala i dagsläget. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snälla....

Krångla inte till det. Gör sprängskisserna lätt tillgänligt för alla med vanliga jpegs.

Vill någon ha materialet i andra format så kan dom väl ordna det själva. <!-- </EdIndex> --></div>
Kuli

Inlägg av Kuli »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Missade att du redan hade komenterat PDF förslaget. Sorry...

Men 4000 spänn behöver det inte kosta. Finns gratis alternativ också.

- CutePDFEditor Omline http://www.cutepdf-editor.com/

- CutePDFWriter http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp
Markera bilderna i utforskaren och välj skriv ut och välj skrivaren CutePDFWriter och kan sedan spara ned resultatet som en PDF.

- Photoshop kan väl spara ned till PDF om man har det programmet.

- Microsoft Office 2010 kan spara i PDF-format om man har det.

Så det finns alternativ om man vill spara i PDF.

/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här omröstningen är så jämn att jag inte vet vilket alternativ jag ska välja. Fortsätt rösta så hemsidan kan uppdateras efter er smak och önskemål. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar