Ryckutjämnaren med drevglapp på en MCB Trapper 1206

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
cyklamera

Ryckutjämnaren med drevglapp på en MCB Trapper 1206

Inlägg av cyklamera »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej.

Nu ska vi se om jag kan förklara mitt lilla bekymmer på ett lättfattligt sätt.... :oops:

Jag undrar om det är någon som vet om det är något mer än bara ryckutjämningsgummit, drevet, yttre metallskivan med de 4 bulthålen samt de 4 bultarna som monteras i bakjulet på en MCB Trapper 1206?

Det är så att tittar man i toppen på själva genomgångshålen i navet där de 4 bultarna går igenom och fäster i muttrarna på andra sidan navet, så ser man att de är avfasade till hälften i toppen av någon anledning. Se bilden nedan.

Bild

Detta gör att när jag skruvar fast den yttre metallskivan med de 4 bulthålen mot drevet och ryckutjämningsgummit så är det väldigt lätt hänt att man förstör hålen i metallskivan därför att halva hålet i skivan hamnar på toppen av genomgångshåtet och andra halvan hamnar i luften.

Problemet är att drevet sitter väldigt glappt i både sidledd och i kedjans riktning. Det sistnämda beror nog mest på att ryckutjämningsgummit är slitet. Men att det glappar i sidledd gör att det ibland smäller ifrån navet/kedjan.

Hoppas ni förstår vad jag menar.....

Det känns som att det skall vara något mer som monteras för att metallskivan skall ligga diktann mot drevet vilket den inte gör nu.

Observera att det är nytt både 14 kuggars fram- och 34 kuggars bakdrev samt ny kedja.

Jag vore tacksam om ni proffs kunde hjälpa mig.

Ha dé gott och tack för hjälpen!

McLund <!-- </EdIndex> --></div>