Bing Förgasare

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
JRA

Bing Förgasare

Inlägg av JRA »

Vad funkar egentligen bäst? Fast munstycke eller justerbart? Har en Bing 15 på min ILO med "tyskcylle" Sitter ett fast munstycke där nu(Kommer ej ihåg vad det är för stl) Alltså inget supertrim utan vill bara ha en som funkar både på lågvarv och lite högre varv. Och eftersom det är en Monarscoot med kåpa över motorn så är det ju inte läge att justera ngt under färd... Hmm Kanske svarade på min fråga själv där? Men:
Vad rekommenderar ni?
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

Funkar bra med båda varianterna. På min Alpino med tyskcylle sitter en Dellorto (finns inte med ställbart) funkar kanon. På monarscootern med puchcylle har jag en 17mm u-båt med ställbart,funkr också bra kan inte påstå att jag behöver vrida på det så ofta . Monarscootern med filad originalcylle har en 15mm bing med ställbart. Jag sätter ställbart på de förgasare som kan ha det mest av bekvämlighet. För funktionen spelar det ingen roll.
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Re: Bing Förgasare

Inlägg av Patrik »

JRA skrev: med kåpa över motorn så är det ju inte läge att justera ngt under färd...

Ställbart brukar jag på sin höjd bara justera när sommartid/vintertid inträder så de gånger kan man ta en liten tur utan kåpa.

:)

Mvh Patrik
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

Ok. Låter som man skall klämma på ett ställbart alltså.... Har kört Monarcooten med tyskcylle och en Bing 15 kopia och den gjorde ca +50 km/h med den sen satte jag på en äkta Bing 15 m fast munstycke och då gick den nog lite sämre....
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Ställbart är ju smidigt, man behöver ju inte hålla på att prova fram vilket munstycke man ska ha.
Men jag tycker nog att hittar man rätt, så känns det bättre med ett fast.
Men det finns nog många åsikter om detta....
Skriv svar