Detta är väl en cylinder till sachs??

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
svetsaren6

Detta är väl en cylinder till sachs??

Inlägg av svetsaren6 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=93975771 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut som en sån, i så fall en 3,5 :D D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Mattis
Forumsponsor

Inlägg av Mattis »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är tveksam. Insuget sitter väldigt högt och cylinderfoten ser nästan zyndapplik ut. Bra öppningar i spolkanalerna. Det enda som är likt sachs är avgasgängorna. Så sachs är det nog inte. Hoppas att någon annan sett något liknande? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men visst har sachs en massa konstiga modeller, mer i tyskland :hmm: (inte i sverige..) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mattis du har rätt insuget sitter högt, när man tittar närmare :shock: :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förmodligen Villers. <!-- </EdIndex> --></div>
Mattis
Forumsponsor

Inlägg av Mattis »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte också Villiers men de jag har sett har motorfästet i cylindern i stället för toppen. Kan ju finnas andra iofs?

Conrad. Du som verkar ha mekat med det mesta. Är det inget att ha de där Villiers?
Är det omöjligt att hitta delar eller är motorn en dålig konstruktion?
Sett några billiga objekt men den där motorn känns lite avskräckande. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag jobbade med moppar så gick man helst stora omvägar när dom kom in på verkstaden.
Ett problem med dom var att gängorna är i tumm. Godset i motorn är mjukt. Dessutom är det en klen transkedja i dom. Förgasarn är lite annorlunda, det är en liten messingsboll till flåtör som stänger en ventil.
Delar vet jag inte men Engelsmännen sparar ju på allt så förmodligen fins det. Men dom går väldigt fint.
Dom som har kick har en konstig konstruktion (dålig)
Cylindern i fråga kan vara min föredetta, sålde den i Borlänge i somras åt en som säljer mopeddelar. Kommer från Varberg med ett tonn delar jag köpte där. den är ett UFO <!-- </EdIndex> --></div>
Mattis
Forumsponsor

Inlägg av Mattis »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för infon Conrad. Britterna är väl inte kända för sina kvalitetsbyggen så jag fortsätter nog att undvika dem :)
Efter en timmes forskande på nätet så kom jag fram till vad det är för en cylinder.. Jag har en skada. Jag vet:) Kan aldrig släppa en gåta.. var inne på en dansk BFC först men tänkte att det kanske är en italienare. Hittade en på italienska e-bay. Det är en riktigt gammal Minarelli och är säkert ett klipp för den som behöver en..

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De var som bara den, snyggt jobbat :shock: :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra då kan jag börja sova om nätterna igen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skönt eller hur Conrad :shock: :D <!-- </EdIndex> --></div>
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mattis har svartbälte i å surfa :lol: Han har hjälpt mig många gånger... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar