Jag tror det var så att först startades tillverkningen motorer i Pinneberg utanför Hamburg. Men när sedan produktionen sköt fart efter ww2 byggdes ytterligare en fabrik i trakten av München i sydtyskland och där tillverkades JLO Piano motorn. När sedan marknaden vek i slutet av 50-talet och när amerikanska Rockwell tog över i början av sextiotalet så lades fabriken i München ned men tillverkningen av JLO Piano motorn fortsatte några år till i Pinneberg delvis tack vare en marknad för tillverkning av motorer till snöskotrar. Nån gång i slutet av sjuttiotalet eller i början av åttiotalet var dock allt slut och fabriksportarna stängdes för alltid.
Men JLO Piano är inte död för den skull. Den lever fortfarande
Raketsport skrev:Vad är frågan egentligen?
Att plåtarna ser olika ut eller att det är Ilo Werken, Süd-Ilo werken och Ilo Rockwell märkta Pinneberg el. München?
Ja,vad de olika märkningar /siffror betyder,om de nu har nån betydelse..
56:an skrev:Jag tror det var så att först startades tillverkningen motorer i Pinneberg utanför Hamburg. Men när sedan produktionen sköt fart efter ww2 byggdes ytterligare en fabrik i trakten av München i sydtyskland och där tillverkades JLO Piano motorn. När sedan marknaden vek i slutet av 50-talet och när amerikanska Rockwell tog över i början av sextiotalet så lades fabriken i München ned men tillverkningen av JLO Piano motorn fortsatte några år till i Pinneberg delvis tack vare en marknad för tillverkning av motorer till snöskotrar. Nån gång i slutet av sjuttiotalet eller i början av åttiotalet var dock allt slut och fabriksportarna stängdes för alltid.
Men JLO Piano är inte död för den skull. Den lever fortfarande