monarped -53 väldigt svårstartad! tips?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
moccster

monarped -53 väldigt svårstartad! tips?

Inlägg av moccster »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!

har presis gått igenom och putsat upp min monarped från 1953. b.la. har jag gjort en mindre genomgång av motorn och bytt lite packningar och rengjort den.

motorn gick igång en gång innan genomgången och den har gått igång en gång efter. men den är som sagt väldigt svårstartad...

tändstiftet ger gnista och förgasaren släpper igenom bränsle (förgasaren är också genomgången och rengjord). enligt mig verkar allt OK för att få igång motorn men den verkar inte vilja tända.

om det är någon som har några konkreta tips på hur jag ska göra för att få igång den så vore jag glad! <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prova att knacka ihop stiftet något. Om den startar lättare efter det är tändspolen dålig... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Norman, Det där var ett bra tips för att kolla tändspolen,när jag var ung så hade jag en rödqvarna som man alltid fick knacka ihop stiftet varje gång man startade, och sedan när den var varm så fick man öka avståndet igen, så där höll jag på tills att jag fattade att det var tändspolen som var dålig :close_call: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
moccster

Inlägg av moccster »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack för tipset!

tyvärr har jag redan provat flera olika inställningar för stiftet med samma resultat... <!-- </EdIndex> --></div>
moccster

Inlägg av moccster »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag passar på att slänga in en till fråga i min tråd:

kan de vara så att topplocket till en Ilo Piano även passar till en Ilo FP50? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar