Problemet är att mopeden dör vid fullt gaspådrag. Det är samma delar på den som det var förut då den gick himmelskt. Tändningen ställde jag precis som den var innan. Den här motor har aldrig varit klyven vill jag också tillägga. Det jag har bytt samtidigt som packboxen är: cylinderfotspackning, topppackning och ena insugspackningen. Cylinder såg bra ut. En grund repa fanns där men den gör inget. Kolven såg bra ut också.
Det jag prövat är: Jag har skruvat som ett tok på luftblandandningsskruven, prövat att ta bort gummibiten mellan förgasare och luftburk, rengjort förgasaren, bytt mellan 3 olika stift ( visserligen var inget sprillans nytt men ett är lite använt), jag har gått från munstyckesstorlek 55( som det var då den gick bra) till 59 och då ville den varva ut fullt men då bluddrade den istället. Det jag har märkt är det att om jag lägger för halva delen av luftintaget på förgasaren så vill den varva men då bluddrar den istället.
Jag har tyvärr ingen kompmätare så jag vet inget om kompressionen.
Kan det vara så att jag måste gå ner i munstycke istället fastän det som satt där har funkat fint innan. Jag kan inte förstå vad det är som är felet. Det är heller ingen ork i mopeden. Visst man är väl inte så himla lätt men nog fan ska den kunna ta sig framåt.
Så nu mina kloka vänner, vad tycker ni att jag ska göra?