Sida 1 av 8
Crescent Compact 1248 Sleeper
Postat: 23 jun 2009, 18:49
av Rexxy
Postat: 23 jun 2009, 19:53
av Pierre
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Hmm det här ska följas <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 jun 2009, 20:04
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser jättebra ut. ska bli intressant att få veta hur den går också.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 07:11
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snacka om sleeper!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 08:51
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
P-plats.se skrev:Snacka om sleeper!

Det som är lite meningen. Vill inte att den ska se allt för snabb ut p.g.a farbror blå. Är enbart 19 år och körkortet är på prövotid det första 2 åren. 1 ½ år kvar av den...
Tack ni andra för kommentarena.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 20:11
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexxy, han trimmar och trimmar men när skall vi bli frånåkta.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 20:16
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Rexxy, han trimmar och trimmar men när skall vi bli frånåkta.

Men du kör ju 80cc EKF, tufft motstånd!
Men en vacker dag kanske jag ligger före dig.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 22:46
av bodda
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hur går den första versionen nu då ?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jun 2009, 23:11
av Raketsport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Sleeper var rätta namnet. DT cylindern gjorde sig riktigt bra på sachs!
Ska bli skoj att följa. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 jun 2009, 07:16
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexxy, Du får väl spänna musklerna, Conrad blir nog svår har jag hört , men jämsides är väl något att sträva efter, Tag inga risker körkort är rätt så viktigt eller hur

Lycka till

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 jun 2009, 10:07
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Rexxy, Du får väl spänna musklerna, Conrad blir nog svår har jag hört , men jämsides är väl något att sträva efter, Tag inga risker körkort är rätt så viktigt eller hur

Lycka till

Conrad är en tuff moståndare, han har 10 gånger mer erfarenhet än mig i antal år. Mina 5 år emot hans 50år.

Men jag är iallafall inte slöast i klubben. HallstaMoppers.
Raketsport skrev:
Sleeper var rätta namnet. DT cylindern gjorde sig riktigt bra på sachs!
Ska bli skoj att följa.
Jo, DT cylindern passar faktiskt in. Den påminner lite om Golden Champ cylindern och Crescent f50 cylindern. Som jag då kommer säga till polisen att det är en sådan cylinder om dem undrar.
bodda skrev:hur går den första versionen nu då ?

Den första versionen blev sålt i delar förut för att jag skulle få råd att bygga mitt top-speedbygge. Sachsarellin.
Men det satt en Polini 45mm cylinder med rätt höga durationer (200/140/140) med avstämt avgasrör och 21mm Dellorto och 4 växlad låda.
Den fick jag upp i 100km/h enligt cykeldator. Så runda 95 snittade den.
Men ramen blev som den blev, även efter förstärkningar.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 jun 2009, 22:58
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ny framgaffel införskaffad. Är ursprungligen ifrån en DBS Panter. Lite grövre saker kan vara bra att ha på små snabba saker.
Ska jag ha 17 tums skärmen? Ni som är lite mer man och kunniga om utséendet kan få lägga en kommentar. Själv tycker jag det ser rätt bra ut med luften mellan däcken, och den följer hjulets kurvor rätt bra.
Fast det kanske ser bättre ut som det gör original? Kommer bli originalskärmen då.
Notera min "reservtank" jag köpte på surahammars veteranmarknad igår.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jun 2009, 07:19
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexxy, Helt suveränt med den framskärmen, gå på i den stilen

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jun 2009, 15:24
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då blir det nog så! Någon annan som har någon idé?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 jun 2009, 15:46
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur kan baksvingen va så mycke klenare på en compakt egentligen? är det tunnare plåt överallt eller? [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>